Business Internaţional

Barbatii prefera Dodge, iar femeile - Pontiac

08.06.2005, 16:04 18

Femeile cumpara masini ieftine, iar barbatii prefera sa achizitioneze masini luxoase cu performante ridicate, spune un studiu realizat recent in SUA si citat de revista Forbes.

Datele din studiu se bazeaza pe modelele noi inregistrate in 2005, insa acestea nu sunt neaparat exacte deoarece nimeni nu poate spune cu certitudine cine conduce acele masini.

Exista parinti care inregistreaza masina copiilor pe numele lor sau soti care cumpara masina in numele sotiei, dar o trec pe numele lor. Oricum aceasta este cea mai apropiata abordare a ultimelor tendinte in materie de preferinte auto care se poate realiza.

Studiul arata ca, in cea mai mare parte, femeile cumpara masini care sunt accesibile ca pret, practice, sigure, dar si cu un design placut, ca modelul Eclipse sau SUV-ul RAV4 de la Toyota Motor.

Spre deosebire de femei, barbatilor le plac masinile luxoase, cu performante ridicate. Pe lista celor mai populare masini, media de cai-putere pentru modelele preferate de barbati este de 367, iar pentru femei de 172.

Pe de alta parte, desi barbatii ar fi dipusi sa cumpere modele "feminine", doamnele nu ar opta pentru o masina sport de lux cu acelasi entuziasm. Cu toate ca este cea mai populara masina printre femei, Eclipse Spyder a fost inregistrata in proportie de 34,2 % de barbati, ceea ce demonstreaza ca trasaturile modelului pot fi apreciate atåt de femei, cåt si de barbati.

Cele mai "masculine" modele insa nu vor prezenta niciodata interes pentru femei. Nici o femeie nu are un model Acura NSX de la Honda Motor''s, iar in ceea ce priveste modelul Mercedes-Benz S55 AMG, numai 1,8% dintre posesorii sai sunt femei.

Ideea ca poti vinde o masina preferata de doamne unui barbat, dar nu poti vinde una preferata de barbati unei femei este perfect valabila, nu numai pentru modelul individual, dar si pentru branduri in general. Brandul cel mai dorit de femei anul acesta, Pontiac de la General Motor''s, a fost cumparat de barbati in proportie de 47%. Filiala Dodge a DaimlerChrysler, cu stilul sau agresiv special creat pentru domni, a fost cu precadere cumparat de acestia, situåndu-se pe primul loc in topul preferintelor consumatorilor de sex masculin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO