Business Internaţional

Bosh se extinde puternic pe piata chineza

24.12.2004, 00:00 13



Compania germana Bosch planuieste sa investeasca 550 de milioane de euro in China in urmatorii trei ani, pentru extinderea bazei de productie, scrie Financial Times. Investitia va fi insotita de o campanie de promovare de 30 de milioane de euro.



Compania germana, unul dintre cei mai mari producatori de bunuri industriale din lume, a declarat ca aceasta campanie de advertising, pe o durata de trei ani, va promova, in special, componentele pentru industria auto. Reprezentantii Bosch au mai spus ca aceasta va fi cea mai mare campanie pe care a intreprins-o vreodata pentru promovarea marcii intr-o singura regiune, subliniind importanta pietei chineze.



Rudolf Colm, responsabilul Bosch pentru regiunea Asia-Pacific a declarat ca aceasta investitie urmareste extinderea activitatilor de productie in China, in special in doua locatii, Wuxi si Suzhou, ambele langa Shanghai, unde produce componente pentru automobile. Proiectul de 550 de milioane de euro va dubla investitia totala a companiei in China. Colm a declarat ca vede un potential enorm pentru industria auto in China. El prevede ca vanzarile de autovehicule comerciale vor atinge 10 milioane de unitati in 2010, fata de 5,2 milioane de unitati in 2004.



In China, Bosch va promova, in special, sistemele de franare si sistemul diesel-injection, care au un potential ridicat in aceasta tara. Promovarea se va realiza prin reclame TV si prin panouri publicitare amplasate in marile orase. Bosch vrea sa-si majoreze vanzarile in China la 5 miliarde, pana in 2013. In 2004, vanzarile Bosch in China sunt estimate la 1,3 miliarde de euro.



Anul trecut, componentele pentru autovehicule au reprezentat 65% din vanzarile de 36,3 miliarde de euro ale companiei Bosch. Compania germana este, alaturi de Delphi, unul dintre principalii furnizori de piese auto din lume.



Compania americana Delphi, care este mai putin extinsa decat Bosh pe piata chineza, a recunoscut, la randul ei, potentialul mare al pietei chineze. In iunie, reprezentantii Delphi au declarat ca vanzarile in China au crescut cu 50% in 2003, ajungand la 485 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO