Business Internaţional

Brandul Google valoreaza 66 mld. dolari

24.04.2007, 17:30 15

Google a preluat prima pozitie de la Microsoft in cadrul unui clasament al celor mai mari branduri din lume, realizat de firma de cercetari de piata Millward Brown Optimor.
Acesta este cel de-al doilea an consecutiv in care o marca din domeniul tehnologiei surclaseaza marci importante ca Marlboro, Coca-Cola si Toyota.
Google s-a plasat pe prima pozitie cu o valoare a brandului de peste 66 de miliarde de dolari (48,5 mld. euro), aproape de doua ori valoarea specificata in clasamentul realizat de Millward Brown Optimor pe anul 2006.
Microsoft a ajuns pe pozitia a treia in acest an, cu o valoare de 55 de miliarde de dolari (40,5 mld. euro). Printre alte companii din domeniul tehnologiei prezente in top ten se numara China Mobile pe pozitia a cincea si IBM pe pozitia a noua. In top 100 mai figureaza, din acelasi domeniu, Nokia (12), HP (15) si Apple (16).
Peter Walshe, director in cadrul Millward Brown, a declarat ca "Google este o marca absolut fenomenala in sensul ca este foarte clar ce reprezinta".
In top 100, sectorul finantelor este dominant, cu una din patru branduri provenind din acest sector. Acesta este urmat de sectorul tehnologiei, cu una din cinci marci, retailul ocupand pozitia a treia in topul celor mai populare sectoare.
Walshe arata ca unul din factorii majori ce contribuie la imbunatatirea brandului unei companii este inovatia, in aceasta privinta marcile din sectorul tehnologiei inregistrand cele mai bune performante.
Scopul acestui clasament este calcularea valorii pe care un brand este asteptat sa o genereze pentru detinator pe viitor.
In 2006, Google a fost cea mai populara marca in Marea Britanie, conform Guardian. Cel mai popular motor de cautare din lume s-a plasat pe prima pozitie anul trecut in aceasta tara, desi nu fusese niciodata inclus in top zece de cand Millward Brown a inceput sa realizeze acest clasament, in 1998.
"Google a ajuns pe prima pozitie gratie prezentei sale globale, fortei marcii sale si utilizarii sale de catre toate categoriile de varsta", remarca Peter Walshe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO