Business Internaţional

Carrefour vrea sa-si vanda operatiunile din Japonia

14.10.2004, 00:00 14



Carrefour SA intentioneaza sa-si vanda operatiunile din Japonia in contextul in care al doilea mare retailer din lume se confrunta cu un declin neintrerupt al vanzarilor si cu competitia dura din Europa, relateaza Wall Street Journal.



Magazinele din Japonia ar putea aduce companiei pana la 400 milioane de dolari, incluzand cladirile uriase ocupate de hypermarketurile Carrefour, arata surse apropiate retailerului. Carrefour Japan., ce si-a deschis primul magazin catre sfarsitul anului 2000, opereaza opt magazine din diferite orase ale Japoniei.



Intre timp, se asteapta ca datorita ritmului lent al vanzarilor inregistrat in lunile august si septembrie pe piata europeana si in special in Franta, cea mai mare piata a Carrefour, compania sa anunte ca nu-si va atinge tinta legata de venituri si profit net pe actualul an fiscal, conform unor analisti din sectorul de retail.



Carrefour si-a exprimat intentia de a-si scoate la vanzare magazinele din Japonia la numai o luna dupa ce presedintele sau Daniel Beranrd si-a facut public planul legat de redresarea lantului ce se confrunta cu probleme cum ar fi cheltuielile reduse ale consumatorilor din Europa, presiunile din ce in ce mai intense exercitate de magazinele de hard discount si competitia venita din partea rivalului sau aflat in plina expansiune, Wal-Mart Stores Inc., cel mai mare retailer din lume in termeni de vanzari. Bernard anuntase ca va renunta la unele divizii, iar majoritatea analistilor se gandisera la diviziile mexicana si japoneza.



Printre potentialii ofertanti pentru divizia japoneza se numara Wal-Mart, ce incearca sa-si cladeasca o afacere solida in Japonia din momentul cand a investit in Seiyu Ltd. cu doi ani in urma; Aeon, cel mai mare retailer al Japoniei si Tesco din Marea Britanie ce a efectuat recent unele mici achizitii in Japonia.



Anticipand emiterea de catre Carrefour a unui avertisment legat de castiguri, mai multi analisti si-au redus deja estimarile privind rezultatele companiei pe anul fiscal curent. Anul trecut, Carrefour, cu 6.067 magazine, a inregistrat vanzari in valoare de 87,35 miliarde de dolari si profit net de 2,04 miliarde de dolari. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO