Business Internaţional

CEO-ul Ford vinde automobile, dar nu obtine inca profit

30.04.2007, 21:20 11

Directorul executiv al Ford Motor, Alan Mulally, a traversat Statele Unite, s-a intalnit cu dealerii, a readus la viata brandul Taurus si a vandut personal sase automobile in primul trimestru. Ceea ce nu a reusit sa faca insa este sa obtina profit, scrie Bloomberg.
Al doilea mare constructor de automobile din Statele Unite a consemnat o pierdere neta de 282 milioane de dolari in primul trimestru, comparativ cu un rezultat negativ de 1,4 miliarde de dolari in intervalul similar din 2006.
Mulally, fost director al diviziei de aparate de zbor comerciale a Boeing, care s-a alaturat echipei Ford cu opt luni in urma, incearca sa invete totul despre operatiunile auto, tinta sa fiind realizarea de profit in 2009. In acest scop, Ford este in curs de a inchide noua fabrici si de a elimina 40.000 de locuri de munca in America de Nord, regiunea in care compania a inregistrat cea mai mare parte din pierderile record de 12,7 miliarde de dolari (9,3 mld. euro) anul trecut.
In primul trimestru al anului trecut, profitul Ford excluzand costurile exceptionale s-a ridicat la 175 milioane de dolari. Pierderile nete ale companiei au fost de 1,42 miliarde de dolari, sau 76 de centi pe actiune. Pierderile inregistrate de Ford au survenit in contextul unor vanzari in scadere pe piata americana de camionete si automobile sport utilitare, care reprezentau principala sursa de profit a companiei.
Mulally, in varsta de 61 de ani, a fost numit pe pozitia de CEO in septembrie, inlocuindu-l pe William Clay Jr., in varsta de 49 de ani, care a ramas in pozitia de presedinte. Mulally a primit 28,2 mil. $ pentru ultimele patru luni ale anului 2006, incluzand o prima de 7,5 mil. $ si 11 mil. $ pentru platile la care a renuntat parasind Boeing.
Noului CEO, care a lucrat timp de 37 de ani in cadrul producatorul de aparate de zbor, i s-a spus in timpul unei intruniri din luna februarie ca trebuie sa se intalneasca cu clientii direct la dealeri. Astfel, el a lucrat timp de doua zile ca agent de vanzari la magazine din California de Sud si Dearborn, vanzand patru automobile. Mulally a decis de asemenea sa readuca in scena Taurus, cel putin ca nume. In anii '80, sedanului i s-a recunoscut meritul de a se fi aflat in spatele redresarii Ford, insa compania a renuntat la el din cauza vanzarilor in scadere. Ford isi redenumeste sedanul Five Hundred Taurus.
Una din principalele prioritati ale lui Mulally este stabilizarea cotei detinute de companie din piata amricana dupa 11 declinuri anuale consecutive. "Dorim sa recastigam increderea clientilor", a declarat Mulally. "Vom face acest lucru prin intermediul vanzarilor, marketingului."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO