Business Internaţional

Chrysler cauta extinderea pe piete emergente

25.06.2007, 20:31 11

In aceasta saptamana aproximativ 70 de investitori si dealeri Chrysler din afara Americii de Nord participa la sediul companiei din Auburn Hills la o conferinta pentru a analiza potentialul marcilor Chrysler, Jeep si Dodge pe pietele locale.
"Pe masura ce vom continua intarirea pozitiei detinute in NAFTA (Zona Comertului Liber din America de Nord - n. red.), este foarte important sa ne extindem si pe alte piete, care nu sunt influentate de cresterile sau scaderile unei singure regiuni", a declarat Tom LaSorda, presedinte si CEO al Chrysler Group. "Cu o strategie de extindere la nivel global vom putea beneficia mai mult de avantajele noilor oportunitati de crestere", a adaugat el.
Chrysler a invitat potentiali parteneri din 19 tari, inclusiv Rusia, Japonia si Orientul Mijlociu. In cursul vizitei de trei zile investitorii vor fi informati cu privire la implementarea planului pentru revenirea pe profit a companiei. Evenimentul organizat la sediul companiei a fost precedat de o conferinta organizata in China, unde au participat 140 de dealeri.
"Datorita extinderii portofoliului nostru la nivel global vedem o oportunitate nu doar sa intarim colaborarea cu dealerii nostri, dar si sa gasim noi parteneri de afaceri care sa sustina dezvoltarea companiei", a declarat Michael Manley, vicepresedinte executiv al departamentului de vanzari internationale.
In afara SUA, Chrysler detine o retea de 1.400 de puncte de vanzare. Pe piete dezvoltate precum cea a Europei de Vest compania intentioneaza sa deschida peste 100 de noi reprezentante in urmatorii doi ani. O eventuala extindere a retelei va duce la o mai buna prezenta pe pietele emergente precum Rusia sau China, unde majorarea vanzarilor este strans legata de cresterea numarului de locatii.
In 2006 Chrysler a extins reteaua de distributie a marcii Dodge odata cu lansarea noului Caliber, primul model de volum lansat in afara pietei nord-americane. Urmatoarele doua modele ce au fost lansate in Europa in acest an sunt SUV-ul compact Nitro (disponibil si in Romania cu motorizarea de 2,8 litri diesel - n.red.) si Avenger, model sedan destinat segmentului mediu al pietei europene.
Vanzarile lui Dodge Caliber (model din segmentul compact) au crescut la 13.265 de unitati, fiind cel mai bine vandut model Chrysler in afara SUA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO