Business Internaţional

Chrysler se pregateste de pierderi masive

10.12.2007, 19:14 8

Chrysler ar putea avea pierderi de 1,6 miliarde de dolari (1,086 mld. euro) in acest an, potrivit declaratiilor lui Robert Nardelli, directorul executiv al Chrysler, titreaza The Wall Street Journal.
In cadrul unei intalniri la care au participat inginerii Chrysler si care s-a desfasurat in afara Detroitului, Nardelli a afirmat ca nivelul costurilor constructorului auto vor depasi 64 de miliarde de dolari (43,47 mld. euro), in timp ce veniturile companiei vor scadea sub 63 de miliarde de dolari (42,8 mld. euro), au precizat persoane care au participat la intalnire. "Astfel, vom pierde 1,6 miliarde de dolari in acest an", a declarat Nardelli.
Un purtator de cuvant al celor de Chrysler nu a dorit sa faca niciun comentariu pe aceasta tema. Este neclar ce masura pentru calculul profitabilitatii foloseste compania, care nu mai trebuie sa isi faca publice castigurile ca urmare a preluarii de catre fondul de investitii Cerberus.
Totusi, declaratiile lui Nardelli le intaresc pe cele facute saptamana trecuta de catre Steven Landry, directorul de vanzari al Chrysler. In timpul unui discurs sustinut in fata unui grup de studenti canadieni, Landry a afirmat ca nivelul costurilor companiei pe 2007 il va depasi cu circa un miliard de dolari (680 mil. euro) pe cel al incasarilor. O noua pierdere inregistrata de producatorul american de masini in 2007 ar insemna un al doilea an consecutiv de lipsa a profitului pentru producatorul auto. Compania, al carui pachet majoritar de actiuni a fost achizitionat in august de catre Cerberus Capital Management (80,1% din actiuni, restul participatiei fiind in posesia companiei germane Daimler), a consemnat o pierdere de 1,4 miliarde de dolari (950 mld. euro) in 2006. Chrysler, dar si alte companii producatoare de automobile se confrunta cu o scadere a vanzarilor de vehicule, in special din cauza deprecierii valorii locuintelor si a crizei de pe pietele de credit.
Evolutia industriei auto din luna noiembrie sugereaza ca pana la sfarsitul acestui an se vor vinde 16,2 milioane de autoturisme si utilitare de mic tonaj, in scadere fata de valoarea anuntata de 17 milioane de unitati.
Chrysler se confrunta cu probleme diferite de cele ale industriei deoarece modelele sale sunt mai putin eficiente din punctul de vedere al consumului de carburant decat competitorii sai, in contextul in care pretul unui galon de benzina se pastreaza peste 3 dolari in SUA.
Pentru a limita nivelul pierderilor, Nardelli a accelerat recent planul de restructurare al companiei care prevede reducerea fortei de munca cu 12.000 de angajati si scaderea productiei la cinci dintre fabricile companiei in primul trimestru al anului viitor. Anterior, Nardelli, care a preluat functia de CEO al Chrysler in august, dupa ce a parasit compania Home Depot, anunta ca reducerile de personal vor afecta 25.000 de angajati ai companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO