Business Internaţional

Costurile de restructurare apasa greu asupra castigurilor Unilever

01.08.2008, 19:33 32

Unilever, cel de-al doilea mare producator de bunuri de larg consum din lume, a anuntat ca profitul companiei pe cel de-al doilea trimestru a scazut cu 20% din cauza costurilor de restructurare, scrie Bloomberg. Profitul net a scazut la 909 milioane de euro (1,4 mld. dolari) fata de 1,14 mld. euro de anul trecut. Unilever si rivalii sai, printre care se afla si compania Procter & Gamble, cel mai mare producator de bunuri de larg consum din lume, au majorat preturile produselor pentru a contracara costurile record ale materiilor prime. Costurile cu materii prime ale Unilever au crescut cu 1 miliard de euro in primele sase luni. "Va fi doar o chestiune de timp pana cand cresterea preturilor nu va mai putea compensa scaderea volumului vanzarilor", a declarat Fernand de Boer, analist la compania Petercam din Amsterdam. "Ne asteptam ca Unilever sa ia cateva decizii dificile". "Compania nu va permite ca volumele vanzarilor sa scada prea mult timp", a spus Jim Lawrence, directorul financiar al Unilever. In acest an, Unilever intentioneaza sa economiseasca 1 mld. euro prin adoptarea unor masuri de reducere a costurilor. Compania a inchis 23 de uzine, acest lucru reprezentand o parte din planul de reducere a locurilor de munca care mai cuprinde si concedierea a 20.000 de angajati pana in 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO