Business Internaţional

Cum ajută companiile germane piaţa muncii din SUA: exportă instruire profesională

Cum ajută companiile germane piaţa muncii din SUA: exportă instruire profesională

Autor:

16.06.2012, 09:24 413


Volkswagen este deja doar una dintre zecile de companii care îmbină pregătirea după modelul nemţesc a forţei de muncă cu pregătirea vocaţională. Situaţia este paradoxală - deşi programele de calificare profesională câştigă tot mai mulţi aderenţi, rata şomajului rămâne tot la 8%. Se estimează că sunt aproape 600.000 de posturi vacante în producţie, în timp ce milioane de americani caută un loc de muncă. Acest lucru este rezultatul faptului că aceste companii nu găsesc oameni calificaţi pentru posturile disponibile.

"Am realizat că este mai bine să ne pregătim propria forţă de muncă necesară decât să ne bazăm pe piaţa muncii" a declarat Hans-Herbert Jagla, şeful departamentului de resurse umane VW din fabrica Chattanooga. Deja multe companii au devenit interesate în ultimii ani de programele de ucenicie ale colegiului Trident Technical, partener al grupului industrial Bosch. Mitchell Harp, directorul programelor de calificare al acestei facultăţi a declarat că programul a devenit unul de referinţă în zonă. Oficiali americani au vizitat în martie, în Germania, companii precum Siemens pentru a învăţa cum să implementeze astfel de programe de calificare la care colaborează companiile locale şi instituţiile de învăţământ. În Germania, aproape două treimi din muncitori sunt pregătiţi prin astfel de parteneriate dintre companii, şcoli tehnice şi bresle.


Anul trecut, companiile nemţeşti au pregătit aproape 600.000 de practicanţi plătiţi. Şcolile asigură baza teoretică, iar organizaţiile muncitoreşti ajută la standardizarea pregătirii. În SUA, asemenea parteneriate nu prea există. Companiile americane se tem că investiţiile în ucenici s-ar putea pierde dacă aceştia pleacă. Siemens cheltuie aproximativ 165.000 dolari pe un ucenic în primii trei ani de pregătire în mecatronică. Pe de altă parte, Tom Duesterberg, director executiv la Institutul Aspen a declarat "În Statele Unite am ajuns să gândim că normal este ca oamenii să facă o facultate de 4 ani, iar munca în fabrică este văzută ca fiind murdară, periculoasă şi repetitivă".


Totuşi, la colegiul Central Piedmont Community din Charlotte există un parteneriat cu 18 companii de pregătire profesională. Într-un caz, studenţii sunt sponsorizaţi 12 luni pentru cursuri teoretice de Carolina CAT, un distribuitor de utilaje grele, urmând apoi opt săptămâni de practică la fabrică. Când prima promoţie de studenţi termină acest an, studenţii vor putea fi angajaţi la fabrică. Tony Zeiss, preşedintele Central Piemont a subliniat faptul că firmele americane au început să realizeze că au un rol important în crearea forţei de lucru calificate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO