Business Internaţional

Cum faci bani pe timp de criza? Iti transformi copilul in fotomodel

08.11.2009, 23:15 39

In conditiile crizei economice mondiale, tot mai multi parintiincearca sa faca fata situatiei dificile si sa compenseze cumvareducerea veniturilor. Pentru aceasta problema ei au gasit osolutie: isi transforma copiii in fotomodele sau in posibileviitoare vedete.
Natacha Andrews si-a inscris recent fetita in varsta de 4 ani,Anaya, la o agentie de modelling. Anaya spune ca vrea sa fie "caTyra" - modelul care a devenit acum personaj de televiziune, TyraBanks, scrie Wall Street Journal.
Mama ei, in varsta de 36 de ani, avocat in orasul Phoenix dinstatul Arizona, a avut un alt motiv pentru a actiona astfel. "Stiuoameni care au reusit sa economiseasca bani astfel", spune ea. Inconditiile economice actuale, avocatul care trebuie sa plateascataxele universitare pentru cinci copii spune: "Vreau sa profit detoate resursele pe care le am".
Din ce in ce mai multi parinti isi inscriu copiii la agentii demodelling si la concursurile organizate pentru cautarea de talente,din dorinta de a obtine faima, si chiar mai mult, ceva banisuplimentari. Agentiile, precum Wilhelmina Kids, divizia pentrucopii a Wilhelmina International, Teens si FunnyFace Today din NewYork City si Peak Models din Los Angeles, anunta ca numarul deaplicatii pentru copii a crescut semnificativ in ultimii ani.Charlie Winfield, cautator de talente pentru Funnyface, estimeazaca numarul aplicatiilor din cadrul diviziei pentru copii a crescutcu 50% in ultimii trei ani. Tabara de modelling din Tyson Corner,Virginia, a primit in vara trecuta cu 30% mai multi participanti laworkshop-urile organizate comparativ cu 2008, si planuieste ca anulviitor sa organizeze astfel de tabere si in New York si inFlorida.
Evolutia economiei influenteaza si alimenteaza trendul, spuneWinfield de la Funnyface. Agentia primeste din ce in ce mai multetelefoane de la parinti care si-au pierdut locul de munca si acumau timp sa isi duca copiii la auditii. In conditiile in careonorariul pe ora pentru copiii-modele este de aproximativ 100-125de dolari pe ora, aceasta solutie "reprezinta o modalitate pentrufamilii sa isi completeze veniturile", mai spune el. Spectacolelede tip reality-TV cu actori copii contribuie la cresterea numaruluide minimodele, spun oficialii agentiilor. Exista insa o problema:in conditiile in care bugetele de comunicare sunt reduse, numarulslujbelor de modeling disponibile este mult mai mic. "Calitateaslujbelor este net inferioara, iar numarul de oportunitatiexistente pe piata este mult mai redus in acest an comparativ cuanii precedenti", a spus Jason Jeffords, cel care detine PuddletownTalent, in orasul Portland, Oregon, o agentie ce reprezinta 300 decopii cu varste sub 15 ani.
Competitia pe piata este astfel mai acerba - iar pentru copii astase traduce prin cresterea numarului de respinsi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO