Business Internaţional

​Dacă scandalul VW ar fi vârful unui aisberg, atunci industria auto ar fi în plină eră glaciară

​Dacă scandalul VW ar fi vârful unui aisberg, atunci...

Autor: Bogdan Cojocaru

12.05.2016, 16:42 860

Aproape toţi producători auto din Europa mint în legătură cu emisiile de CO2 ale maşinilor lor şI o fac legal, exploatând normele lacunare din domeniu. În condiţii de drum, emisiile de dioxid de carbon sunt cu până la 40% mai mari decât pe hârtie, arată teste realizate de Consiliul Internaţional al Transportului Curat.

Scandalul Volkswagen s-ar putea să fie doar vârful unui foarte mare gheţar în ceea ce priveşte falsificarea datelor despre emisii şi manipularea testelor de către producători auto, scrie Deutsche Welle. Ba chiar unul din vârfurile unei calote glaciare care se întinde până în Japonia. Mitsubishi tocmai a explicat că a manipulat procedurile de testare pentru a face faţă concuremţei acerbe pe piaţa niponă. Producătorul a recunoscut că a folosit din 1991 teste neactualizate şi neautorizate pentru a certifica mai multe modele destinate pieţei japoneze. Numărul modelelor pentru care sunt suspiciuni că poluează şi consumă mai mult decât producătorul a lăsat să se creadă creşte pe zi ce trece. După cum scrie Autoweek, Mitsubishi s-ar prea putea să fi minţit în teste pentru aproape toate modele sale. Nu este clar deocamdată dacă practicile Mitsubishi au afectat şi modelele vândute în Europa.

Revenind la Europa, luna trecută ministrul german al transporturilor Alexander Dobrindt a anunţa că Renault, Nissan, Fiat şi alţi 13 producători auto au fost găsiţi cu „nereguli” într-o investigaţie declanşată din cauza scandalului VW. Lista completă a brandurilor este: Volkswagen, Audi, Mercedes, Opel, Porsche, Renault, Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Land Rover, Nissan şi Suzuki, potrivit AFP.

Dintre 53 de modele testate, la 22 s-a constatat că emit niveluri ridicate de oxid de azot şI că sunt dotate cu dispozitive tehnice dubioase. La anumite temperaturi, dispozitivele închid sistemele care ar trebui să înlăture gazele toxice din sistemul de evacuare.

Aceste sisteme pentru eliminarea poluanţilor sunt dezactivate la temperaturi joase, în conformitate cu legislaţia UE, pentru a proteja motoarele şi preveni accidente, însă nu este clar dacă unii producători nu cumva se folosesc de aceste permisiuni pentru a încălca legea.  

Tot în aprilie, Porsche, Volkswagen, Opel, Audi şi Mercedes, cei mai mari producători auto din Germania, au acceptat să recheme în service 630.000 de maşini pentru a modifica un software care controlează anumite procese din motoarele diesel şi care ar putea cauza creşterea nivelului de gaze poluante în condiţii de drum, scrie Reuters. BMW, care a investit în tehnologie de reducere a consumului de combustibil înaintea celorlalţi concurenţi, nu face parte din acest program, au anunţat oficiali germani.

 

În Franţa, ministrul mediului Ségolène Royal a anunţat la sfârşitul lunii trecute că anumite modele Renault, Fiat-Chrysler, Mercedes-Benz, Volkswagen,  PSA Peugeot Citroen, Nissan, Opel şi Ford nu au reuşit să treacă unele din testele cerute după ce VW a recunoscut că a manipulat testele de poluare. Autorităţile de la Paris le-au cerut producătorilor să se prezinte cu planuri pentru reducerea nivelurilor de emisii, notează The Wall Street Journal.

Royal a sugerat că ar putea fi oprite vânzările producătorilor care nu vin cu propuneri adecvate.

Autorităţile au testat 52 de maşini produse sub 15 branduri, dar nu au găsit dispozitive care ajută producătorii să manipuleze testele.

Studiul Consiliului Internaţional al Transportului Curat (ICCT) avertizează că fabricanţii de autovehicule “exploatează în mod sistematic toleranţele tehnice şi definiţiile imprecise ”pentru a înregistra incorect eficienţa consumului de combustibil şI, implicit, emisiile de dioxid. ICCT a testat 29 de maşini de pasageri (în circulaţie şI în SUA) asamblate între 2009 şi 2012 comparându-le emisiile în condiţii reale de drum cu cifrele agenţiilor franceze şI germane de certificare şI cu cele din testele americane de certificare a emisiilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO