Business Internaţional

Danone ataca piata chineza

03.11.2004, 00:00 30



Grupul Danone va lansa noi produse si va modifica pozitionarea bauturilor sale pe piata chineza, dorind sa tinteasca un grup de consumatori mai sofisticat, pentru a compensa cresterea pretului materiilor prime, relateaza The Wall Street Journal. Danone, in colaborare cu grupul Hangzhou Wahaha, cea mai mare companie producatoare de bauturi din China, va lansa o noua bautura, care se adreseaza consumatorilor din mediul urban. Aceasta este un amestec intre lapte proaspat si suc de fructe si se numeste Nutri-Express. Danone a depus un efort sa schimbe pozitionarea Wahaha, care se adresa in special consumatorilor de apa minerala si de bauturi sanatoase cu venituri medii din orasele mici sau din zonele rurale. Grupul francez sustine ca aceste bauturi, care contin ingrediente care aduc beneficii sanatatii, sunt mult mai profitabile si reprezinta categoria de bauturi care va avea cea mai mare crestere in urmatorii cinci ani in China.



Consumatorii percep Wahaha ca pe o companie care se adreseaza publicului larg. Qin, chairman la Danone China spune ca acest lucru nu se poate schimba peste noapte. "Totusi modelul Wahaha trebuie sa evolueze si evolueaza. In momentul in care esti pe aceasta piata, iar pretul materiilor prime creste, acest lucru aduce presiune". Bauturile reprezinta 80% din afacerile Danone in China.



Strategia este determinata in mare masura de cresterea pretentiilor consumatorilor chinezi. Acestia au devenit din ce in ce mai preocupati de nutritie si de mancarea sanatoasa. Pretul materiilor prime a fost un alt factor. Pretul pentru plasticul folosit la confectionarea sticlelor a crescut cu 30% in prima jumatate a anului.



Danone, care a avut vanzari de peste un miliard de euro in China, are ca target o crestere de 14% in acest an. Grupul francez previzioneaza pentru cele doua marci ale sale, Mizone (lansata de Guangdong Robust Group din care detine 92%) si G-Vital (Wahaha, din care compania controleaza 51%), o cota de piata de 67% din piata chineza de bauturi sanatoase.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO