Business Internaţional

De dragul imaginii, Nike intrerupe relatiile cu Sears

06.05.2005, 20:30 24

Decizia companiei Nike de a inceta vanzarea produselor sale in magazinele Sears readuce in lumina reflectoarelor impactul pe care il are retailul asupra brandurilor, scrie The New York Times.

Desi cele doua companii nu au comentat miscarea, analistii din retail au concluzionat rapid: decizia este rezultatul achizitiei de 12 miliarde de dolari (9,27 miliarde de euro) a grupului Sears, Roebuck & Company de catre Kmart.

Este posibil ca Nike sa se fi temut ca produsele sale vor fi vandute cu preturi reduse la Kmart, care este un lant de discount, considera analistii. In plus, cei de la Nike ar putea fi ingrijorati ca grupul care a rezultat din asocierea Kmart-Sears va afecta imaginea companiei.

In momentul in care Sears Holdings a fost format, directorul sau executiv, Alan J. Lacy, a declarat ca noua companie va oferi o solutie de shopping totala. "Cumparatorilor li se va facilita accesul la marcile care se afla in proprietatea celor doua grupuri", a spus Lacy. Magazinele Kmart, de exemplu, vor putea vinde produse care apartineau in exclusivitate Sears, precum uneltele Craftsman sau articolele Kenmore.

Pe de alta parte, Nike a cautat sa produca spoturi publicitare din ce in ce mai stralucitoare. De exemplu, a cheltuit intre 20 si 30 de milioane de dolari (15,5-23 de milioane de euro) pe un spot. In total, Nike a alocat anul trecut un buget de publicitate de 220 de milioane de dolari (170 de milioane de euro) in Statele Unite. Cu vanzari in valoare de 3,2 miliarde de dolari (2,5 miliarde de euro) anul trecut la incaltaminte sport, Nike detine o cota de 36,3% din piata americana. Cel mai apropiat competitor, Reebok, are 12,2% din piata.

Sears, care vinde pantofi Nike in special pentru femei si copii, va avea mai mult de suferit din cauza acestei decizii.

Lee Antonio, purtatorul de cuvant al Sears Holdings, nu a dat explicatii despre hotararea Nike. "Am fost surprinsi si, desi suntem dezamagiti, le respectam decizia", a declarat aceasta. Aceasta a subliniat ca Sears va continua sa comercializeze produse pentru companii precum Reebok, New Balance, Adidas sau Skechers.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO