Business Internaţional

Divizia de lux a Ford intampina probleme

01.11.2006, 12:58 21

Costurile pentru ramurile care includ Land Rover si Jaguar au inregistrat pierderi inainte de impozitare de 593 mil. dolari, spune James Mackintosh.
Cand primul model al noi generatii de Freelander 4x4, una dintre cele mai bine vandute masini de la Land Rover, a iesit de pe linia de productie de la fabrica din nord-estul Angliei, a fost un triumf pentru Ford, scrie Financial Times.
Fusese odata cel mai slab model din punct de vedere calitativ si al productivitatii din imperiul global al Ford, dar acum este in top.
Cu toate acestea, celebrarile vor inceta dupa vestea ca Land Rover si Jaguar, un model ce se construieste si in fabrica Halewood, au intampinat din nou probleme legate de calitate.
Ford a anuntat pierderi surpriza inainte de impozitare de 593 mil. dolari pentru PAG, Premier Automotive Group, care include Volvo si Aston Martin, alaturi de Jaguar si Land Rover, pentru al treilea trimestru, de la 108 milioane de dolari anul trecut.
A pus acestea pe seama costurilor suplimentare pentru reparatii sub garantie pentru o crestere de 300 mil. dolari a cheltuielilor companiei, cu toate ca i-a daunat si scaderea vanzarilor, cu exceptia Aston, si cresterea costurilor de publicitate.
Don Leclair, CFO al Ford, a declarat ca problemele de calitate au fost rezolvate pentru vehiculele care sunt construite acum si multe costuri au fost legate de modelele care nu se mai produc acum.
Ford a calculat de asemenea si valoarea activelor Jaguar si Land Rover, care consista in principal din cele trei fabrici britanice, la 1,6 miliarde de dolari inainte de impozitare, dupa reducerea previziunilor privind vanzarile si asumarea unor preturi ridicate ale materiilor prime si un curs valutar mai putin favorabil.
Alan Mullaly, care a fost numit CEO luna trecuta, a tensionat si mai mult angajatii PAG, refuzand sa excluda vanzarea brandurilor aditionale, in afara de Aston Martin care este in prezent scos la licitatie. "Se va lega de felul cum merg afacerile si daca se pot face afaceri profitabile din ele", a spus Mulally. "Verificarea acestui lucru este clar una din prioritatile mele."
Bancherii de investitii care au examinat finantele companiei cred ca divizia Jaguar, care a avut pierderi puternice, este inutila, dar Land Rover ar putea sa atraga cumparatorii.
Problemele de calitate au stat la baza esecului Ford timp de un deceniu si jumatate de a transforma Jaguar intr-un competitor pentru BMW si Mercedes, dupa ce s-a luptat sa-si curete reputatia, pe care o avea in 1980, definita de bancul care spunea ca trebuie sa-ti cumperi doua masini Jaguar, una pentru a o conduce si una pentru componente.
Dar transformarea majora a fabricii Halewood, impreuna cu vehicule mai bine ansamblate de catre ingineri, a propulsat Jaguar aproape de masurile de calitate de top, cu toate ca vanzarile au scazut in ultimii doi ani.
In ultimele doua sondaje anuale facute de JD Power, Jaguar se afla pe al doilea loc dupa Lexus, in randul brandurilor de lux. Cum primul model al Freelander 2 a aparut deja, managementul trebuie sa faca eforturi pentru ca muncitorii de la Halewood sa transfere calitatea Jaguar catre Land Rover. Printre multe alte provocari, Ford se confrunta cu sarcina reasigurarii investitorilor si a furnizorilor ca va avea suficienti bani pentru urmatorii ani ca sa conduca operatiunile indepartate, sa inapoieze imprumuturile si sa creeze designuri atractive pentru masini noi si pentru camioane.
Producatorul american de masini a declarat ca printre alte optiuni, a luat in considerare folosirea unor fabrici ca garantii pentru imprumuturile viitoare.
"Vrem sa ne asiguram ca avem destui bani lichizi si destul capital pentru a continua cu planurile noastre de dezvoltare a productiei si de restructurare a afacerii", a spus Don Leclair, CFO.
Compania incearca de altfel si sa se izoleze de ceea ce Alan Mullaly, noul CEO, descrie ca gropi ce ar proveni in urma unei caderi a economiei americane.
Rezervele lichide pe 30 septembrie de 23,6 mld. dolari erau neschimbate de acum trei luni din cauza transferului de 3 mld. dolari dintr-un fond de beneficii al angajatilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO