Business Internaţional

Economia Angliei pierde 2,7 mld. euro din necalificarea nationalei la Euro

23.11.2007, 16:16 20

Producatorii si retailerii de articole sportive ar putea fi puternic afectati de esecul nationalei de fotbal a Angliei de a se califica la Campionatul European de Fotbal de anul viitor, scrie BBC News.
Umbro, furnizorul echipamentului nationalei Angliei, a anuntat ca se asteapta la "reduceri substantiale" ale vanzarilor pentru tricouri similare celor purtate de jucatorii englezi, in timp ce retailerul Sport Direct si-a exprimat neincrederea in ceea ce priveste depasirea nivelului de profitabilitate atins in 2006.
Actiunile Sport Direct au coborat cu 18,2%, in timp ce Umbro si JJB Sport au inregistrat, de asemenea, pierderi de 2,6%, respectiv de 8,6% dupa ce nationala Angliei a ratat calificarea la Euro 2008 in urma partidei pierdute miercuri seara cu 2-3 in fata Croatiei.
"Absenta echipei Angliei de la Campionatul European de Fotbal este o dezamagire pentru retailerii de echipamente sportive care sperau la o explozie a vanzarilor intr-o perioada mai putin buna din punctul de vedere al consumului", a declarat Matthew McEachran, analist la firma Kaupthing Singer & Friedlander.
Umbro se bazeaza pe evenimentele sportive majore, cum a fost Campionatul Mondial de Fotbal de anul trecut, cand cererea pentru copiile tricourilor oficiale ale echipei nationale explodeaza. De aceea efectele insuccesului Angliei in preliminariile campionatului european vor fi mult mai vizibile in 2008 decat anul acesta, spun oficialii companiei.
"Efectele asupra rezultatelor financiare din 2008, desi inca neclare, vor fi mult mai pronuntate din cauza unei reduceri substantiale a vanzarilor previzionate pentru noul model de tricou Away", se arata intr-un raport al companiei.
Iar efectele negative se vor extinde si asupra Sports Direct, companie care detine 30% din Umbro si vinde aproximativ 65% din tricourile produse de aceasta din urma. "Odata cu insuccesul echipei nationale de fotbal, compania nu isi mai poate mentine tinta de profit pentru 2007, aceasta situandu-se sub nivelul inregistrat anul trecut", a declarat miliardarul britanic Mike Ashley, actionarul majoritar al Sports Direct.
Avertismentul este ultimul dintr-o lunga lista de probleme pe care actionarul lanturilor de magazine Sport World si Lillywhites le-a intampinat dupa ce in februarie a strans 929 mil. lire sterline (1,29 mld. euro) din vanzarea unui pachet de actiuni pe bursa.
Nike, cel mai mare producator mondial de incaltaminte sport, a oferit, la sfarsitul lunii octombrie, o suma considerabila pentru achizitionarea Umbro, sperand ca in urma acestei tranzactii sa detroneze compania rivala Adidas, care se afla pe primul loc in topul producatorilor de echipamente sportive. Valoarea intregii tranzactii se ridica la 285 mil. lire sterline (395,8 mil. euro).
Vanzarile Umbro pe segmentul tricourilor produse sub licenta echipei nationale a Angliei, dar si a cluburilor de fotbal britanice, s-au prabusit cu 58% in prima jumatate a acestui an, dupa ce in 2006 au urcat cu peste o treime, ca urmare a cererii inregistrate in timpul campionatului mondial.
Compania, ale carei produse sunt destinate in proportie de 25% pietei britanice, detine licenta pentru copiile echipamentului nationalei Angliei din 1984.
Umbro sponsorizeaza in acest moment echipele nationale ale Suediei si Kuwaitului, dar si sase cluburi din Premier League.
Mai mult, efectele esecului nationalei s-ar putea extinde si asupra altor segmente ale economiei britanice, afectand veniturile barurilor, agentiilor de turism sau ale caselor de pariuri. Valoarea pierderilor inregistrate de economia Marii Britanice s-ar putea ridica pana la 2 mld. lire sterline (2,77 mld. euro), estimeaza Simon Chadwick de la Coventry Business School.

Ce pierde Anglia din neparticiparea la CE
Umbro, furnizorul echipamentului nationalei Angliei, a anuntat ca se asteapta la "reduceri substantiale" ale vanzarilor pentru tricouri similare celor purtate de jucatorii nationalei engleze.
De asemenea, retailerul Sports Direct si-a exprimat neincrederea in ceea ce priveste depasirea nivelului de profitabilitate atins in 2006.
Pierderile Sports Direct vor fi semnificative, din moment ce compania detine 30% din Umbro si vinde aproximativ 65% din tricourile produse de catre companie.
Efectele esecului nationalei s-ar putea extinde si asupra altor segmente ale economiei britanice, afectand veniturile barurilor, agentiilor de turism sau ale caselor de pariuri.
Valoarea totala a pierderilor inregistrate de economia Marii Britanii s-ar putea ridica pana la 2 mld. lire sterline (2,77 mld. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO