Business Internaţional

Est-europenii ajuta afacerile Metro

02.08.2006, 18:39 10

Metro, retailerul ce urmeaza sa cumpere magazinele Wal-Mart din Germania, a inregistrat o crestere a profitului de 88% in trimestrul doi datorita vanzarii actiunilor detinute la Praktiker si a vanzarilor peste asteptari in Polonia, Rusia si Romania, scrie Bloomberg.
Profitul net a ajuns la 262,4 milioane de euro (334 mil. dolari), adica 80 de centi pe actiune, de la 139,3 mil. euro in aceeasi perioada a anului trecut.
Directorul executiv Hans-Joachim Koerber extinde reteaua Metro in lume prin deschiderea de noi magazine in tari precum Rusia si China. Metro, cel mai mare retailer german, va creste anul acesta numarul magazinelor detinute cu aproximativ 100, ajungand sa detina 844 de unitati in toata lumea, acest lucru facand parte din planul grupului pentru a concura mai puternic companiile Carrefour si Tesco.
"Grupul Metro se afla intr-o pozitie favorabila", a declarat Koeber. "Luand in considerare dezvoltatea companiei pana in prezent, suntem convinsi ca vom reusi sa continuam pe baza aceleiasi retete cresterea companiei de la an la an", a mai adaugat el.
Actiunile au scazut ieri dimineata cu 11 centi, sau 0,3%, pana la 44,55 euro la bursa din Frankfurt. Actiunile grupului au crescut anul trecut cu numai 5,6%, sub asteptarile analistilor. Vanzarile au crescut in trimestrul II cu 7,9%, pana la 14 mld. euro, si au crescut de sase ori mai repede in afara Germaniei decat pe piata interna, in special datorita pietelor din estul Europei. Veniturile generate in afara Germaniei reprezinta in prezent 56,2% din total.
In Rusia, unde Metro opereaza reteaua Cash&Carry si supermarketurile Real, vanzarile au crescut cu 13,7% in iunie, pe fondul cresterii salariilor si al intaririi rublei.
Saptamana trecuta, Metro a decis achizitionarea celor 85 de unitati detinute de Wal-Mart in Germania pentru a-si creste cota de piata si pentru a-si intari puterea de negociere cu furnizorii, dar prin aceasta tranzactie a mai reusit si scoaterea de pe piata a unui rival pentru supermarketurile Real. Aceasta divizie a inregistrat anul trecut pierderi operationale de 12 milioane de euro, ca urmare a faptului ca Aldi si Lidl au atras o parte a clientilor Real.
Campionatul Mondial de Fotbal a crescut vanzarile Metro in Germania cu 2%, pana la 6,1 mld. euro.
Metro este prezent in Romania cu 23 de magazine Metro Cash&Carry, si, din luna martie, printr-un hypermarket Real deschis la Timisoara. Pentru acest an, reprezentantii companiei intentioneaza inaugurarea altor cinci magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO