Business Internaţional

Europa si Asia aduc castiguri mai mari cu 14% pentru Coca-Cola

18.04.2007, 18:42 29

Coca-Cola, cel mai mare producator de bauturi racoritoare din lume, a anuntat o crestere de 14% a profitului in primul trimestru pe fondul vanzarilor mai mari realizate in Asia si Europa, scrie Bloomberg.
Profitul net a urcat pana la 1,26 miliarde de dolari (920 mil. euro), sau 54 de centi pe actiune, de la 1,11 miliarde de dolari cu un an in urma, a anuntat compania.
Vanzarile au avansat cu 17%, pana la 6,1 miliarde de dolari (4,5 mld. euro). Coca-Cola a reusit sa stopeze declinul vanzarilor in Japonia, piata de pe care obtine 20% din profit, dupa lansarea unor noi reclame pentru Georgia Coffee. In acelasi timp, compania si-a intensificat activitatile de marketing pentru Coca-Cola Zero in Europa, pentru a face fata concurentei venite din partea PepsiCo pe segmentul consumatorilor de produse sanatoase.
"Compania profita de pe urma performantelor obtinute in Japonia si China, cat si de pe urma noilor produse cum ar fi Coke Zero", a declarat Herb Achey, analist in cadrul U.S. Trust din New York.
Actiunile Coca-Cola au inregistrat o crestere de 39 de centi, pana la 50,27 dolari pe bursa newyorkeza, cel mai ridicat nivel din iulie 2004 incoace. Acestea au avansat cu 22% in ultimul an, comparativ cu cresterea de 12% inregistrata de actiunile PepsiCo, al doilea mare producator de bauturi racoritoare din lume.
Coca-Cola a majorat preturile pe piata americana pentru a compensa cresterea costurilor legate de indulcitori si aluminiu, crestere care a afectat volumele de bauturi cum ar fi Sprite.
Bauturile carbonatate reprezinta 80% din vanzarile realizate de Coca-Cola, comparativ cu mai putin de 20% in cazul PepsiCo.
Coca-Cola s-a confruntat cu un declin de 1,2% a volumelor de bauturi racoritoare vandute in Statele Unite anul trecut, in timp ce PepsiCo a inregistrat o scadere de 1,3%, conform datelor publicate de Beverage Digest.
La cresterea profitului Coca-Cola au contribuit si castigurile inregistrate in Japonia, unde compania a lansat noi ambalaje si reclame pentru Georgia Coffee si apa imbuteliata Aquarius.
In Europa, Coca-Cola si-a imbunatatit distributia in Germania. Compania a promovat Coca-Cola Zero fara calorii in Marea Britanie, lansand aceasta bautura si in alte tari, printre care Belgia si Norvegia.
In luna februarie, Coca-Cola a achizitionat participatia detinuta de San Miguel Corp. in cadrul unui imbuteliator din Filipine in schimbul a 590 de milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO