Business Internaţional

Europenii pregatesc un succesor pentru Concorde

25.11.2003, 00:00 23



Un succesor al aparatului de zbor supersonic Concorde ar putea fi lansat de giganul din domeniul aeronautic EADS, conform unor oficiali ai grupului, citati de BBC News.



Firma europeana doreste sa lanseze un astfel de aparat de zbor in colaborare cu parteneri din Japonia, a declarat un purtator de cuvant al companiei.



Directorul executiv al EADS, Philippe Camus, a devaluit aceste planuri in cadrul unui eveniment al industriei aerospatiale ce a avut loc in Japonia saptamana trecuta. Totusi, purtatorul de cuvant al companiei a declarat ca nu exista un termen precis in ceea ce priveste lansarea aparatului ce va inlocui Concorde, aparat de zbor ce a fost retras luna trecuta.



Noul aparat de zbor, hipersonic, va avea o viteza de zbor de doua ori mai mare decat cea a Concorde. Astfel, acesta va parcurge distanta dintre Paris si Tokio in numai doua ore, a declarat Camus pentru ziarul francez Liberation.



Acesta a adaugat ca piata nu este capabila in acest moment sa sustina lansarea unui program comercial, dar ca exista o anumita "colaborare" intre Europa si Japonia in ceea ce priveste fabriarea de motoare pentru acest nou aparat de zbor.



EADS este cel mai in masura sa dezvolte un astfel de proiect. Grupul este cea mai mare companie aerospatiala din Europa, ocupand pozitia secunda pe plan international, avand peste 100.000 de angajati in 70 de centre de productie din intreaga lume.



Compania, ce se bazeaza intr-o masura foarte mare pe principalele sale operatiuni Airbus, a fost fondata in iulie 2000, fiind listata la bursele franceza, germana si spaniola.



Pe de alta parte, Sunday Express a anuntat ca EADS se afla in negocieri cu producatori japonezi si cu MITI, ministerul japonez al comertului, pe marginea dezvoltarii noului aparat de zbor.



Aparatul va putea zbura 7.000 de mile non-stop, transportand 300 de pasageri, de doua ori mai mult decat Concorde.



De asemenea, conform unor rapoarte, nivelul de zgomot produs de acesta va fi mult mai redus decat in cazul Concorde, fiind asemanator cu produs de un aparat Boeing 747.



Concorde a efectuat ultimul sau zbor pentru British Airways pe ruta Londra-New York pe 23 octombrie.



Air France, singura companie aeriana ce utiliza acest aparat de zbor, dar in scopuri comerciale, l-a retras in luna mai.



Companiile au decis sa nu mai utilizeze acest tip de aparat de zbor dupa 27 de ani de la lansarea sa pentru ca acesta nu mai era rentabil.



Planurile anterioare de lansare a unui rival al Concorde au esuat, ceea ce ar putea da de gandit grupului EADS.



In anul 2002, Boeing a anuntat ca renunta pe moment la planurile de lansare a unui aparat de zbor ce ar fi rivalizat cu Concorde. Aparatul era considerat un rival al modelului A380 Superjumbo al Airbus, aparat ce cu capacitatea sa de 555 de locuri va fi cel mai mare aparat de zbor din lume utilizat pentru transportul de calatori in momentul in care va fi lansat anul viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO