Business Internaţional

Ferrari F355 la exterior, Pontiac la interior

17.03.2008, 21:02 24

O retea de ateliere auto din Italia pareau ca au inventat afacerea secolului: un Ferrari rosu F355 la exterior se dovedea a fi doar un Pontiac Fiero uzat la interior, scrie cotidianul de business The Wall Street Journal.
Reteta simpla parea sa fie una de succes, avand in vedere ca multi oameni erau dispusi sa plateasca 20.000 de euro, respectiv 30.000 dolari, pentru statutul privilegiat de "detinator de Ferrari", chiar si cand automobilul nu era tocmai apropiat de original.
Dar, Garda Financiara italiana (Guardia di Finanza) a demarat o ancheta privind o retea nationala de ateliere auto a caror principala activitate era fabricarea si distributia de automobile Ferrari contrafacute.
Operatiunea de anvergura a politiei italiene, care a cuprins intreg teritoriul tarii, de la granita cu Alpii, pana in nordul Siciliei, a dus la descoperirea a sapte automobile Ferrari false si a inca sapte in curs de asamblare.
Unele dintre aceste masini contrafacute fusesera deja vandute catre diversi clienti italieni. De asemenea, Garda Financiara italiana a pus sechestru pe numeroase piese de schimb, dintre care unele erau piese originale Ferrari. Opt persoane au fost puse sub investigatie, fara a fi insa arestate.
Seful diviziei Garzii Financiare din Palermo, Guido Mario Geremia, care a demarat investigatia, a declarat ca reteaua era "o operatiune sofisticata care se intindea pe intreg teritoriul Italiei."
Industria globala a produselor contrafacute este una dintre cele mai inventive din lume, lansand pe piata nu numai copii fidele ale posetelor Channel si ale ochelarilor de soare Gucci, dar si ale unor medicamente scumpe, vinuri vechi, echipamente de telecomunicatii, jocuri video si multe altele.
In ciuda standardelor tot mai ridicate la care produsele contrafacute sunt fabricate, totusi falsificarea unui Ferrari pare o actiune mult prea indrazneata.
Compania italiana produce anual circa 6.000 de automobile, iar listele de asteptare in cazul modelelor noi se pot intinde pe ani intregi. Majoritatea modelelor costa peste 200.000 de dolari (131.500 de euro), dar pretul creste odata cu nivelul de personalizare al autovehiculului.
Producatorul italian de automobile high-end se poate mandri cu tehnologii pe care nimeni nu le poate egala, dovada fiind performantele echipei sale de Formula 1.
Deci cine ar avea curajul sa cumpere un autoturism Ferrari contrafacut?
"Oamenii cumpara genti Louis Vuitton si Gucci contrafacute tot timpul, prin urmare nu este atat de ciudat pe cum pare faptul ca cineva ar fi dispus sa cumpere un Ferrari fals", a declarat Geremia.
Ferrari, divizie a marelui producator auto italian Fiat, a refuzat sa comenteze asupra investigatiei, dar purtatoarea de cuvant a companiei, Mariella Mengozzi, a declarat ca Ferrari a colaborat intotdeauna cu autoritatile in astfel de situatii.
Cele mai recente cifre furnizate de Organizatia Mondiala a Vamilor arata ca produsele contrafacute duc la pierderi in vanzari intre 500 si 600 miliarde de dolari (328 - 394 miliarde euro), ceea ce reprezinta circa 5% din volumul global de vanzari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO