Business Internaţional

Financial Times are un nou redactor-sef

08.11.2005, 19:55 25

Pearson, compania de publishing britanica, l-a presat pe redactorul-sef al ziarului Financial Times sa demisioneze din cauza problemelor de pe piata locala si a intrebarilor legate de orientarea internationala a ziarului, scrie The Wall Street Journal.

Pearson l-a numit pe Lionel Barber, care lucra de 20 de ani la ziar si era redactor-sef in Statele Unite, sa ii succeada lui Andrew Gowers.

Se previzioneaza ca Barber se va concentra asupra cititorilor care sunt interesati de pietele internationale. Gowers a fost presat sa castige cititorii britanici de catre directorul executiv al grupului Pearson, Marjorie Scardino.

Astfel, Financial Times si-a schimbat in mod repetat orientarea, cel mai recent concentrandu-se asupra corporatiilor de pe piata britanica.

In cei patru ani cat a fost condus de Gowers, Financial Times a inregistrat o scadere de 35% a tirajului din Marea Britanie, de la 144.343 la 93.462, confom Biroului de Audit al Tirajelor.

Totusi, plecarea lui Gowers a fost oarecum surprinzatoare pentru ca ziarul, din punctul de vedere al cifrei de afaceri parea sa fie pe drumul cel bun. Veniturile din publicitate au crescut cu 6% in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Pearson a declarat recent ca estimeaza ca ziarul sa razbeasca in acest an, dupa o pierdere de 16 milioane de dolari (13,39 de milioane de euro) anul trecut.

Compania a declarat ca motivul plecarii lui Gowers sunt neintelegerile legate de strategie. Gowers a refuzat sa comenteze, invocand un contract de confidentialitate.

"Sunt multumit sa stiu ca reputatia ziarului la nivel mondial s-a imbunatatit cat timp am lucrat aici", a precizat Gowers.

Purtatorul de cuvant al Pearson nu a precizat care sunt neintelegerile pe care acesta le-a avut cu membrii conducerii companiei.

Scardino i-a sugerat lui Gowers, in varsta de 48 de ani, sa demisioneze, conform unor surse apropiate situatiei. Directorul executiv de la Pearson s-a aflat la randul sau sub presiunea performantelor. Ea a regandit strategia companiei, iar Pearson a inceput sa se orienteze asupra cartilor educationale. Pana acum rezultatele au satisfacut asteptarile companiei.

Au existat discutii ca grupul s-a gandit sa vanda Financial Times, dar compania a declarat ca doreste sa detina un ziar.

Plecarea brusca a lui Gowers reflecta atat problemele de la Financial Times cat si agitatia de pe piata publicatiilor de afaceri. Numarul contractelor de publicitate a scazut, in special in ceea ce priveste presa de afaceri.

Ziarele locale sau gratuite au atras din ce in ce mai multi cititori. Unele ziare, inclusiv din Marea Britanie, au abordat formate mai mici pentru a castiga cititorii tineri si pentru a reduce costurile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO