Business Internaţional

Gatorade a energizat castigurile Pepsi

13.10.2006, 18:20 44

PepsiCo, al doilea mare producator de bauturi racoritoare din lume, a anuntat ca profitul pe al treilea trimestru al acestui an a crescut cu 71%, in mare parte datorita vanzarilor bauturii necarbogazoase Gatorade si a snacks-urilor Frito-Lay.
Profitul net a atins cifra de 1,48 mld. dolari (1,18 mld. euro), respectiv 88 de centi pe actiune, fata de cel de 864 mil. dolari inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.
PepsiCo a promovat pe piata noi bauturi racoritoare, ca ceaiul verde cu lamaie marca Lipton, pentru a atrage consumatorii care au inceput sa reduca consumul de bauturi carbogazoase, reusind astfel sa castige si unii clienti ai rivalilor de la Coca-Cola. In acelasi timp, directorul executiv al companiei, Indra Nooyi, care l-a inlocuit pe Steve Reinemund la inceputul lunii, a adoptat strategia de a achizitiona companii care produc snacks-uri mai sanatoase, cum ar fi Stacy's Pita Chip.
"Pepsi se indreapta cu bratele deschise in aceasta directie, consumand din ce in ce mai multi bani si mai mult efort pentru a-si schimba portofoliul in acest segment", este de parere Christopher Meeker, analist la Farr Miller & Washington. Estimarile de profit facute de Morgan Stanley erau de 87 de centi pe actiune.
Titlurile Pepsi au castigat 45 de centi, pana la o cotatie de 63,86 dolari la bursa din New York. Avansul inregistrat de la inceputul anului este de 8,1%, fata de 9,5% pentru Coca-Cola.
Printre noile bauturi achizitionate de Pepsi se numara Izze, carbogazoasa cu opt arome diferite, si Tropicana Pure, bautura 100% naturala. Veniturile Pepsi obtinute din comercializarea bauturilor carbogazoase reprezinta mai putin de 20% din total, fata de 80% in cazul Coca-Cola.
In afara de largirea portofoliului cu noi bauturi mai sanatoase, Pepsi a inceput de mai mult timp sa prajeasca chipsurile Lay's sau Ruffles in ulei de floarea- soarelui, care contine de doua ori mai putine grasimi saturate decat cel din seminte de bumbac, folosit pana acum.
Nooyi si Reinemund au lucrat impreuna pentru achizitia de 14 mld. dolari a Quaker Oats in 2001, aducand astfel brandul Gatorade sub umbrela Pepsi. Gatorade detine aproximativ 79% din piata bauturilor racoritoare pentru sportivi, fata de 19% cat are Powerade, marca a Coca-Cola. Piata este evaluata la circa 6,8 mld. dolari pe an, conform Beverage Digest.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO