Business Internaţional

General Motors mizeaza pe pietele emergente

08.01.2008, 16:12 10

General Motors, cel mai mare producator mondial de automobile, estimeaza ca in urmatorii zece ani 75% din vanzari vor proveni din afara Statelor Unite, compania intentionand sa-si extinda vanzarile pe pietele emergente in conditiile in care cererea din Statele Unite stagneaza, scrie Bloomberg. In trimestrul trei al anului precedent vanzarile externe s-au situat la 58% din total, acesta fiind un punct de cotitura in istoria companiei, care pana in 2004 s-a bazat in mare masura pe piata americana. "GM are un plan de dezvoltare agresiv in 2008, in special in ceea ce priveste pietele din China, India, Brazilia sau Rusia", a declarat Rick Wagoner, directorul executiv al companiei. Dupa ce si-a redus cheltuielile cu 9 mld. dolari (6,1 mld. euro) in ultimii doi ani, producatorul auto este pregatit sa tina pasul cu principalii competitori mondiali, condusi de compania japoneza Toyota, considera Wagoner. Si asta in conditiile in care producatorul japonez reprezinta o amenintare serioasa la adresa dominatiei de 76 de ani a General Motors asupra industriei auto. Rezultatele preliminare pentru 2007 ale companiei indica vanzari record pe pietele din Europa, Asia si celelalte piete externe, in timp ce performantele de pe piata nord-americana au inregistrat un declin pentru al optulea an consecutiv.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO