Business Internaţional

Generali incearca sa castige clienti in lumile virtuale

12.10.2007, 15:49 17

Intrarea in lumea virtuala a uimit publicul obisnuit cu traditionalismul companiei italiene de asigurari, scrie cotidianul The Wall Street Journal.
Pe insula virtuala se gaseste un lant de cladiri ce inconjoara piata centrala, in mijlocul careia se poate vedea logo-ul companiei, un leu inaripat. De asemenea, vizitatorii lumii Second Life beneficiaza in Generali Virtual de un spatiu de distractie in care pot participa la curse de masini stil "James Bond". Castigatorul cursei este jucatorul care reuseste sa prinda masina urmarita, provocand un minim de stricaciuni, conform lui Kirsten Dunlop, directorul Generali Innovation Academy.
Desi Generali este o companie de asigurari, vizitatorii din Second Life nu pot inca incheia polite in lumea virtuala.
Compania italiana cu sediul in Trieste considera ideea insulei virtuale un bun mod de a atrage publicul tanar, reticent de altfel la produsele bazate pe valori traditionale. Prin Generali Virtual, compania spera sa isi faca cunoscute ofertele intr-un mod interactiv, preferat de publicul tanar.
Kirsten Dunlop spune ca insula virtuala este un bun spatiu de cercetare, atat a comportamentului consumatorilor, cat si a riscurilor ce pot necesita asigurari, cum ar fi protejarea proprietatii intelectuale. "In ceea ce ne priveste, Second Life este o piata emergenta. Scopul nostru este sa observam ce este o lume virtuala, care sunt fortele care actioneaza intr-o astfel de lume si in ce masura poate fi considerata o oportunitate de afaceri", a adaugat Kirsten Dunlop.
Second Life este un joc foarte complex generat pe calculator, unde utilizatorii isi creeaza imagini ale personalitatii lor numite "avatari", care ii reprezinta in lumea virtuala. Ei interactioneaza cu ajutorul acestor "personaje" cu alti utilizatori conectati prin internet. Lumea virtuala a fost lansata in 2003 de catre Linden Lab din San Francisco si are in acest moment circa 9,8 milioane de utilizatori numiti rezidenti. Media de varsta a utilizatorilor este de 25-34 de ani.
Conform unor studii efectuate de Generali, numai 5% din utilizatori se logheaza pe site o data pe saptamana si numai o treime din ei sunt cetateni ai Statelor Unite.
Zeci de companii internationale, cum ar fi IBM, Toyota, Sears Holding sau Vodafone Group si-au construit prezente virtuale in lumea Second Life. Cateva dintre ele si-au construit chiar centre unde angajatii reali se pot intalni online, sub forma avatarilor.
Nici marile banci europene nu au ratat ocazia sa aiba "reprezentante" in Second Life. BNP Paribas din Franta, ABN Amro sau ING detin locatii in lumea virtuala. Crearea unei banci care opereaza cu clienti imaginari sau necunoscuti este mult prea riscanta, de aceea marile grupuri bancare se rezuma la implementarea strategiilor de marketing sau cercetare.
Primavara aceasta, ING a lansat o insula de forma Olandei numita OurVirtualHolland, in care sunt reproduse morile de vant, arhitectura si geografia tarii. Banca a oferit spatii in cadrul proiectului utilizatorilor care doreau sa-si deschida o afacere.
Wichert van Engelen, directorul proiectului ING pentru Second Life, a declarat ca locuitorii care profita de spatiile oferite de ING pentru a-si face reclama in mod excesiv vor fi expulzati de pe aceasta insula.
Grupul italian Generali a declarat ca o serie de angajati vor avea avatarii online zilnic pentru consultanta. Compania doreste sa atraga cat mai multi clienti prin proiectul Generali Virtual, dar si printr-o serie de campanii de relatii publice si prezentari atractive.
Bugetul de start pentru Generali Virtual este de 30.000 de euro, conform declaratiilor directoarei de creatie Kirsten Dunlop.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO