Business Internaţional

GM reduce preturile la 30 din modelele anului viitor

02.08.2005, 18:18 12

General Motors Corp, cel mai mare producator mondial de autoturisme, va reduce preturile la 30 de modele ce vor aparea in anul 2006 pentru a atrage noi clienti, informeaza Bloomberg.

Reducerile se vor ridica la o valoare de 4.800 de dolari (3.972 de euro) in cazul modelului Cadillac DTS. Pontiac G6 va beneficia de un pret mai mic cu 645 de dolari (533 de euro), insa unele modele vor inregistra o scadere mai putin generoasa.

Producatorul va oferi un total de 50 de modele care inglobeaza diferite combinatii de preturi reduse, dotari aditionale, garantii prelungite sau alte schimbari gratuite.

GM, care vinde 76 de modele in America de Nord, incearca sa-si mentina cota de piata dupa incheierea programului de reduceri destinat angajatilor si derulat pe parcursul a doua luni.

Promotia a generat un castig de 47% in vanzarile producatorului realizate in luna iunie si a determinat o stagnare a cotei de piata detinute de Toyota Motor Corp, rivalul direct al GM.

Strategia este menita sa sporeasca atractivitatea preturilor practicate si diminuarea acordarii de rabaturi. GM a inregistrat pierderi de productie ce depasesc 2,2 miliarde de dolari (1,82 miliarde de euro) ca urmare a diminuarii activitatii din America de Nord pentru a reduce stocurile de modele nevandute.

Reducerile de pret se aplica unor modele "vedeta" cum ar fi Chevrolet Silverado, care va costa cu 3.000 de dolari (2.482 de euro) mai putin, si suv-ului GMC Yukon, care va avea un pret mai mic cu 1.300 de dolari (1.075 de euro).

Directorul executiv al Buick, Steve Shannon, a declarat ca unele modele vor fi reduse cu 500 de dolari (414 euro), dar vor beneficia de frane mai fiabile, de dotari suplimentare gratuite dar si de o garantie prelungita de 4 ani.

Vanzarile din iunie, cele mai mari atinse in 19 ani, au determinat cresterea cotei pe piata americana. Ritmul de crestere a fost cu 2,1% mai puternic fata de aceeasi perioada a anului anterior in comparatie cu scaderea de 6,7% resimtita in luna mai. Cota de piata a GM a fost de 32,8%. Luna iulie a adus pentru GM o crestere estimativa de 13%.

Consumatorii au nevoie de certitudinea faptului ca perioada de discount este unica, deci nu va fi urmata de un nou val de reduceri.

Comparativ cu General Motors, producatorii japonezi Honda Motor Co., Toyota sau Nissan Motor Co. utilizeaza mai putin aceste stimulente materiale pentru a atrage clientela.

General Motors inregistreaza cel de-al treilea trimestru neprofitabil consecutiv ca urmare a diminuarii productiei dar si a reducerilor excesive acordate, care au determinat o pierdere de 1,2 miliarde de dolari (un miliard de euro) in America de Nord.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO