Business Internaţional

GM si-ar putea trimite angajatii europeni in somaj tehnic

22.10.2008, 15:15 11

Producatorul auto american General Motors (GM) si-ar putea trimite, pentru cateva saptamani, toti angajatii din uzinele europene in somaj tehnic, potrivit cotidianului german Westdeutsche Allgemeine Zeitung.

Oficialii General Motors iau in calcul intreruperea productiei din Europa in ultimele doua saptamani din noiembrie, dar si din 15 decembrie 2008 pana in ianuarie anul viitor. Constructorul anuntase in urma cu cateva saptamani ca si-a intrerupt productia in doua uzine din Germania, Bochum si Eisenach, unde lucreaza 6.500 de oameni.
Mai mult, viitorul nu pare a se modifica intr-un mod favorabil, intrucat se preconizeaza o diminuare si mai pronuntata a productiei, conform declaratiilor lui Rainer Einenkel, presedinte al sindicatului muncitorilor din Bochum.
Criza s-a infiltrat si la nivelul furnizorilor. Peste 1.000 de angajati ai companiei EDS care furnizeaza servicii IT pentru Opel au protestat marti impotriva reducerilor de personal. La Johnson Controls, producator de scaune si usi pentru Opel, aproximativ 800 de angajati au fost afectati de concedieri.
Ferdinand Dudenhoffer, expert in domeniul auto la Universitatea din Duisburg - Essen, preconizeaza ca discounturile pentru masini, care au ajuns deja la 16,5%, se vor majora, atingand un nivel record de 20% in urmatoarele luni. Potrivit unor surse din VDA (Asociatia Fabricantilor de Automobile din Germania), producatorii auto au luat aceasta decizie pentru a stimula vanzarile catre noi consumatori. "Discutii peste discutii despre destabilizarea pietei, cam asa suna agenda noastra", a precizat un oficial de la VDA.
Presedintele grupului parlamentar al Verzilor din Bundestag (Parlamentul Federal), Renate Kunast, a pledat pentru un program urgent de redresare a industriei auto. Vehiculele care elibereaza mai putin de 120 de grame de dioxid de carbon pe kilometru ar putea fi scutite de plata taxei pentru emisii de noxe incepand cu 2012. Toti proprietarii de noi masini va trebui sa plateasca aceasta taxa in functie de cantitatea de noxe emise, a precizat Renate Kunast.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO