Business Internaţional

Heineken face inca o achizitie in Cehia

26.03.2008, 16:14 12

Heineken va achizitiona grupul producator de bauturi spirtoase si bere Drinks Union din Cehia, astfel incat cota de piata a producatorului olandez in Cehia va creste de la 9% la 12%, scrie cotidianul de business The Wall Street Journal.
Achizitia va pozitiona grupul olandez foarte aproape de rivalii de la InBev, care ocupa in acest moment locul doi pe piata ceha, cu o cota de piata de 15%.
Avand in vedere ca piata matura din vestul Europei se confrunta cu o competitie acerba din partea producatorilor de vin si bauturi spirtoase, Heineken spera sa profite de pe urma cresterii cererii de bere in tarile din estul si centrul Europei.
In plus, acestea inregistreaza in ultimul timp cresteri ale vanzarilor la brandurile populare, in special cele din segmentul premium.
Cehii consuma in medie circa 160 de litri de bere in fiecare an, ceea ce inseamna ca Cehia este piata cu cel mai ridicat consum de bere pe cap de locuitor din intreaga lume.
Heineken a anuntat ca investitia va fi amortizata din punct de vedere al castigurilor pana in 2009 si din punct de vedere al valorii pana in 2012. Contractul achizitiei va fi inaintat autoritatilor pentru reglementarea concurentei si se asteapta ca dupa primirea aprobarilor necesare afacerea sa fie incheiata la finalul celui de-al doilea trimestru al lui 2008.
Drinks Union, producatorul de bere numarul cinci in Cehia ca marime, detine patru fabrici de bere in nordul si estul Boemiei.
In anul 2007, volumul vanzarilor a depasit 900.000 de hectolitri.
Compania, fondata in 1997 prin gruparea celor patru fabrici de bere si a unei filiale de bauturi spirtoase, are o cota de piata de 4%.
In luna august 2007, Heineken a preluat producatorul ceh Krusovice de la grupul german Radeberger Gruppe, marindu-si astfel cota de piata de la 5% la 9%.
Compania olandeza este deja lider de piata in Slovacia, cu o cota de piata de 42%, fiind situati foarte aproape de rivalii de la SABMiller, care detin 39% din piata slovaca si 50% din cea ceha.
Pietele de desfacere din Cehia si Slovacia se afla in stransa legatura, iar obiceiurile consumatorilor sunt de asemenea foarte asemanatoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO