Business Internaţional

In 2006 au zburat cu 15 milioane mai multi pasageri

16.02.2007, 20:51 10

Raportul anual al Asociatiei Europeane de Aviatie (AEA) indica o crestere la 343,6 milioane de pasageri, adica de 5% a numarului de pasageri in 2006, mai mult cu 14,8 milioane fata de anul precedent.
Numarul de pasageri in regiunea Atlanticului de Nord, ce reprezinta 26% din totalul pasagerilor, a crescut cu doar 0,7 procente, marcand inca un an fara performante semnificative. Zona de est si Australasia au crescut cu 9,8%.
Numarul de pasageri din aceasta regiune a crescut in mod constant odata cu sfarsitul crizei SARS din anul 2003, chiar daca in anasamblu nu s-a inregistrat o crestere de doua cifre din cauza unei vanzari slabe atipice pentru luna decembrie.
Compania Spanair a inregistrat in 2006 o crestere de 15,3% a numarului de pasageri, in timp ce pasagerii AirMalta au fost mai multi cu 12,9 procente.
Turkish Airlines si-a marit numarul pasagerilor cu 26,6%, una dintre cele mai bune performante din randul companiilor de transport aerian.
Semnificativa, in cadrul regiunilor operationale, a fost cresterea de 12,8% a traficului deaspura Atlanticului de Sud, si revenirea regiunii Africa de Nord si a pietelor din Orientul Mjlociu care au crescut cu 10,4%, si respectiv cu 6,3%.
"Nu suntem o industrie cu perspective de extindere masiva, asa cum unii considera. Imbunatatirea rezultatelor a avut loc in contextul cresterii eficientei cu care administram resursele. In timp ce incercam sa respectam normele de mediu, o adevarata provocare pentru industrie, cresterea traficului aerian, luata izolat, este un mijloc care ne poate distrage atentia de la astfel de provocari", a declarat secretarul AEA, Ulrich Schulte-Strathaus.
Dupa un an 2005 fara cresteri semnificative, transportul aerian de marfa a inregistrat o revenire modesta de 2,4%. Mai mult de trei sferturi din piata au fost comasate in Asia si in regiunea Atlanticului de Nord, aceste doua segmente inregistrand cresteri similare de 2,6%, respectiv 2,9%.
"Cifrele ne transmit mesaje care se pot dovedi nespus de importante. Unul dintre acestea este de a continua livrarea produselor pe care clientii le doresc, 11 milioane de clienti noi doar in Europa vorbesc de la sine, evidentiind imbunatatirea retelei de linii aeriene clasa business", a declarat secretarul AEA, Ulrich Schulte-Strathaus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO