PepsiCo a anunţat marţi rezultate trimestriale peste aşteptări, în ultima zi de mandat în poziţia de CEO a lui Indra Nooyi, potrivit CNBC.
Compania a raportat câştiguri per acţiunie de 1,59 dolari în comparaţie cu estimările Wall-Street-ului, de 1,57 dolari.
Pepsi a raportat în al treilea trimestru profituri de 2,49 miliarde de dolari, adică 1,75 dolari per acţiune, în creştere cu 16% faţă de 2,14 miliarde dolari, adică 1,48 dolari per acţiune – valoare înregistrată în 2017.
Vânzările nete ale PepsiCo au crescut cu 1,5% la 16,49 miliarde dolari, peste estimările de 16,36 miliarde dolari.
Acestea au fost primele raportări trimestriale de când Nooyi a anunţat în luna august că va părăsi conducerea companiei, după o carieră de 12 ani în fruntea gigantului.
Demisia anunţată a lui Nooyi a impulsionat criticii să speculeze o posibilă despărţire a businessului de băuturi cu cel de snack-uri, o mişcare în faţa căreia Nooyi se împotriveşte de un deceniu.
Businessul PepsiCo în America de Nord, care include şi băuturi precum Gatorade, a înregistrat scăderi în contextul în care vânzările de băuturi acidulate au încetinit, iar consumatorii s-a întors spre branduri mai mici.
Pentru a încerca să recâştige cotă de piaţă de la rivalii Coca-Cola, PepsiCo a anunţat că dublează cheltuielile de marketing pentru brandurile Gatorade, Pepsi şi Mountain Dew.