Business Internaţional

Inaintea campionatului european, oferta pentru femei de la Adidias

08.06.2004, 00:00 15

Adidas-Salomon va oferi in curand versiuni pentru femei ale tricourilor purtate de membrii echipelor nationale de fotbal, chiar inaintea inceperii, in curand, a Campionatului European de Fotbal, Euro2004, in Portugalia, relateaza Financial Times.
Lansarea se inscrie in eforturile producatorului german de articole sport si ale principalilor sai rivali de a gasi noi modalitati de a obtine vanzari sporite de pe urma sportului numarul unu in lume, fotbalul. Pentru Adidas, Euro2004 s-ar putea dovedi un factor mai important de impulsionare a vanzarilor decat Jocurile Olimpice de la Atena, in cazul carora numeroasele categorii de jocuri au limitat gradul de atractivitate. In plus, Euro2004 este urmat, peste doi ani, de Cupa Mondiala, gazduita de Germania.
Adidas sponsorizeaza cinci echipe de fotbal participante la Euro2004. In cazul a trei dintre acestea, cele ale Germaniei, Frantei si Spaniei, Adidas va lansa echipament sportiv pentru femei. "Femeile se asteapta ca marcile sa le ia in considerare nevoile si forma corpului," spune Nelly Kennedy, responsabil cu promovarea liniilor de articole pentru femei in cadrul companiei Adidas. Anul trecut, compania a raportat profituri brute in valoare de 534 milioane de dolari.
Insa pentru Enn Waller, directorul departamentului de fashion al Brigitte, revista germana destinata femeilor, "Fotbalul nu este una din cele mai importante teme de creatie in moda, care se axeaza pe eleganta. Totusi, datorita interesului legat de Euro2004, aceasta tema va avea un succes mai mare".
Nike, rivala americana mai mare a companiei Adidas, ce sponsorizeaza patru echipe participante la Euro2004, printre care si echipa tarii gazda, va introduce si ea versiuni destinate femeilor ale echipamentelor echipelor Manchester United si Arsenal incepand cu sezonul urmator.
"Se pare ca exista cerere," spune Charlie Brooks, purtator de cuvant al companiei Nike.
Adidas ramane o marca apartinand sportului. Totusi, trecerea de la fotbal la moda este abordata cu mai multa indrazneala de Puma.
Puma, ce a reusit sa se redreseze dupa ce in urma cu un deceniu se afla in pragul falimentului, avand in prezent vanzari anuale de 1,7 miliarde de euro si marje ale profitului brut ce depasesc 50%, sponsorizeaza patru echipe participante la Euro2004: Italia, Republica Ceha, Elvetia si Bulgaria. Desi nu exista cifre oficiale, aceasta marcheaza o accelerare a ritmului investitiilor in fotbal.
In cadrul campionatului de fotbal din 2004, Puma isi concentreaza atentia, in termeni de marketing,asupra Italiei pentru ca, spune Jochen Zeitz, director executiv, "Totul are legatura cu Italia".
Deseori, Puma starneste controverse. Echipamentul creat de aceasta pentru echipa de fotbal a Camerunului, in care sortul si tricoul sunt cusute impreuna, a fost respins de FIFA, autoritatea de reglementare din fotbal. "Limitele trebuie sa se schimbe, nimic nu sta in loc. Nu spun ca toata lumea ar trebui sa poarte echipamente de genul celui purtat de echipa Camerunului, dar de ce n-am incerca lucruri noi?" spune Zeitz.
catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO