Business Internaţional

Industria parcurilor tematice, distractiva si profitabila

31.05.2005, 18:49 41

ndustria parcurilor tematice ia distractia in serios. Anul trecut, parcurile de distractie au fost vizitate de 328 de milioane de oameni, scrie Forbes.

Acestia au consumat produse la preturi piperate, au cumparat tricouri si, conform firmei de audit PriceWaterhouseCoopers, au cheltuit aproximativ 16 miliarde de euro. Ceea ce este si mai imbucurator, pentru industrie desigur, este ca valoarea se previzioneaza ca se va majora cu 25% la 19,7 miliarde de euro påna in 2008.

Beth Robertson, vicepresedinte de comunicare la Asociatia Internationala a Parcurilor de Distractie, crede ca piata are potential pentru a creste si mai mult.

a??Doar in 2005, au fost deschise peste 100 de parcuri. Industria este puternica si inregistreaza o rata constanta de cresterea??, explica aceasta. Limitele cu care se confrunta sunt pe de o parte fizice si pe de alta parte imaginatia designerilor si inginerilora??, a continuat Robertson.

Cåt de multa imaginatie? In New Jersey, a fost inaugurat cel mai mare si mai rapid roller coaster din lume, de 140 de metri. Acesta este propulsat hidraulic la 206 kilometri pe ora si printr-un viraj de 270 de grade, incåt pasagerii au senzatia de imponderabilitate. Pasagerii au acces la tren prin doua locuri ceea ce permite incarcarea si descarcarea simultana a patru trenuri pe doua linii separate care pot primi 1.400 de pasageri pe ora.

Asemeni tuturor domeniilor din industria de turism, boom-ul recent al segmentului de parcuri de distractie vine dupa o perioada slaba, cauzata de razboiul din Irak, de epidemia SARS, de stagnarea economica si de cresterea preturilor petrolului.

In general, profiturile parcurilor de distractie sunt tinute secret. De exemplu Disney nu dezvaluie datele financiare ale parcurilor de distractie in rapoartele anuale. Dar pentru a avea o idee asupra succesului parcurilor de distractie, Tivoli Gardens, parcul din Copenhaga, despre care se spune ca l-a inspirat pe Walt Disney sa creeze Disneyland, a dezvaluit ca in 2004 a obtinut un profit de 54,5 milioane euro.

O firma de cercetare din Los Angeles, Economic Research Associates estimeaza ca parcul Disneyland din Anheim, care implineste 50 de ani, a avut peste 13,3 milioane de vizitatori in 2004, in timp ce Tivoli Gardens a atras doar 4 milioane de turisti. Analistii cred ca profitul anual este stråns legat de numarul de vizitatori. In plus, trebuie tinut cont de faptul ca Disneyland este deschis pe tot parcursul anului, in timp ce multe altele sunt inchise in lunile reci. cristina.marina@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO