Business Internaţional

Industria veterinara din SUA, 12 mld. dolari pe an

17.10.2005, 15:49 19

In vremuri bune sau rele, americanii sunt dispusi sa cheltuiasca mii de dolari pentru animalele lor favorite, arata CNN.

"Am vazut rate operate de cataracta si pisici beneficiind de un transplant de rinichi", spune Ryan Daniels, analist al segmentului de servicii medicale pentru animale, in cadrul William Blair & Company, LLC.

Industria veterinara, cu o valoare de 12 miliarde de dolari, a inregistrat o rata anuala de crestere de 7% in Statele Unite, conform analistilor.

Aceasta industrie pare sa fie "imuna" la perioadele de recesiune, reusind sa evite declinurile timp de cel putin 70 de ani, spune Daniels, iar sectorul nu se confrunta cu procesele de malpraxis ce afecteaza industria serviciilor de sanatate pentru oameni.

"Chiar si cand economia dadea semne de scadere, afacerile cu animale continuau sa mearga bine", spune Arthur Henderson, analist pentru Jefferies & Co. "Oamenii dau dovada de o disponibilitate foarte mare de a cheltui pentru sanatatea animalelor lor."



Unde merg toti acesti bani?

Industria este dominata de doi jucatori principali: VCA Antech, o companie din Los Angeles cunoscuta pentru simbolul sau, WOOF, si compania cu capital privat Banfield, The Pet Hospital, care este partial detinuta de PETsMART.

VCA Antech achizitioneaza spitale independente de animale, detinand in prezent 365. Compania a raportat o crestere de 22% a veniturilor obtinute din acest segment in trimestrul doi. VCA Antech raporteaza castigurile pe trimestrul trei pe 25 octombrie, iar analistii anticipeaza o crestere de 19 procente a vanzarilor acesteia.

Banfield detine peste 500 de spitale de animale, localizate in interiorul magazinelor PETsMART. PETsMART, ce opereaza in toate domeniile ce au legatura cu animalele, este o companie mult mai mare decat VCA Antech. PETsMART a raportat vanzari in valoare de 899 milioane de dolari pe trimestrul doi, comparativ cu 207 milioane de dolari in cazul VCA Antech. PETsMART raporteaza castigurile pe trimestrul trei pe 16 noiembrie, fiind anticipate vanzari in crestere cu 10%.

Analistii spun ca cele doua companii ofera servicii in doua regiuni diferite, astfel incat acestea nu-si canibalizeaza reciproc vanzarile

Clientii VCA Antech sunt persoane cu mai multi bani, in timp ce serviciile Banfield se adreseaza multimii largi.

Henderson, analistul Jefferies & CO., spune ca VCA are o "mentalitate superioara", dispune de o locatie independenta, in timp ce Banfield ofera o "alternativa cu costuri mai reduse".

Totusi, Karen Johnson, vicepresedinte al Banfield, spune ca firma sa ofera servicii medicale complete, de calitate unui numar de clienti cuprins intre 350.000 si 400.000 pe luna.

Banfield ofera ecografii si intentioneaza sa introduca servicii de radiologie digitala in clinicile sale, spune Johnson. In acelasi timp, compania ofera un program de preventie, denumit "Optimum Wellness Plan".

"Ca si medicina umana, medicina veterinara pune un accent din ce in ce mai mare pe preventie", spune Johnson. El spune de asemenea ca baza de date a Banfield este folosita de Centrele pentru Controlul si Prevenirea Bolilor in eforturile de a detecta bolile animalelor ce pot fi transmise la oameni.

Industria veterinara este sustinuta de persoane fara copii, conform analistilor. Unele dintre acestea sunt persoane ai caror copii au deja propriul lor camin, in timp ce altele sunt persoane tinere, fara copii. Multi din acesti detinatori de animale trateaza animalele ca pe niste persoane.

Industria veterinara, aflata la o distanta foarte mica de cea a medicinei umane din punctul de vedere al progresului tehnologic, este din ce in ce mai capabila sa-i ajute pe detinatorii de animale ce doresc tratament pentru maladii foarte grave.

"Cred ca acum 10 ani nu puteai beneficia de astfel de servicii", spune Daniels, analistul din cadrul William Blair. "Legatura dintre oameni si animale devine din ce in ce mai stransa."

VCA Antech se dezvolta, in primul rand, pe baza diviziei de laboratoare de diagnosticare. Acesta este un segment foarte important al serviciilor veterninare pentru ca pacientii nu pot spune ce-i doare. VCA Antech a raportat o crestere de 12 procente a vanzarilor pe acest segment in trimestrul al doilea al anului curent, pe fondul unei cresteri a marjei de profit de 47%.

"Este un domeniu de afaceri cu marje incredibile", spune Henderson. Intrebarea este daca VCA Antech isi poate mentine acelasi ritm de crestere si pe viitor.

"Cred ca vor exista intotdeauna oameni dispusi sa faca asta, mai ales in contextul cresterii numarului de persoane fara copii. In acele camine, animalul are o importanta foarte mare ca membru al familiei, iar oamenii sunt dispusi sa cheltuiasca sume incredibile pentru a le mentine sanatoase."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO