Business Internaţional

Johnson&Johnson se bazeaza pe cardiaci

27.01.2005, 00:00 19



Johnson&Johnson previzioneaza o crestere de 9-10% a vanzarilor in acest an, estimand ca va castiga lupta cu concurenta pentru produsele cheie si ca va incheia achizitia de 25,4 mld $ (19,5 mld euro) a Guidant, producatorul de dispozitive pentru cardiaci, relateaza Financial Times.



Conglomeratul american care produce medicamente a declarat ca fiecare actiune va aduce un castig care variaza intre 3,38 si 3,41 $ (2,59-2,61 euro) in acest an, fata de 3,10 $ (2,37 euro) anul trecut. Aceasta estimare nu a luat in considerare efectele achizitionarii Guidant.



Robert Darretta, directorul financiar al J&J, previzioneaza ca in acest an vanzarile vor creste cu 5-7 procente, nivelul acestora ridicandu-se anul trecut la 47,3 mld $ (36,3 mld euro). Daretta a mai anticipat o crestere de cel putin 10% pentru 2006.



Previziunile nu au luat in calcul faptul ca anul 2005 este unul de tranzitie pentru companie, care produce medicamente, dispozitive ortopedice si bunuri de consum. Competitorii importanti, precum Amgen sau Boston Scintific au facut concurenta acerba produselor din portofoliul J&J- medicamentul anti anemie Procrit/Eprex si Cypher. Rezultatele slabe ale vanzarilor Procrit/Eprex au afectat divizia de medicamente a J&J, care realizeaza cea mai mare parte a profiturilor companiei. Sub presiune se afla si vanzarile celorlalte medicamente importante pentru grup: Risperdal pentru schizofrenie si Remicade pentru artrita.



J&J a precizat printr-un comunicat de presa ca gama de produse medicamentoase nu va fi afectata de rezultatele mai slabe obtinute de cateva produse vedeta.



Bill Weldon, directorul executiv, s-a referit la achizitia Guidant ca la o cale de a echilibra balanta celor doua divizii care aduc cel mai mare profit: produsele farmaceutice si dispozitivele medicale.



J&J asteapta incheierea tranzactiei cu Guidant, care produce dispozitive implantabile care ajuta la mentinerea unui nivel normal al batailor inimii, la jumatatea anului. In urma achizitiei, grupul isi va putea imbunatati distribuirea activitatilor. Astfel, dispozitivele medicale vor contribui cu 41%, farmaceuticele cu 42 de procente iar produsele de larg consum cu 17%.



J&J a incheiat anul trecut cu un nivel ridicat al vanzarilor datorat produselor farmaceutice si dispozitivelor medicale.



Grupul Johnson&Johnson detine 200 de companii si este prezent in 175 de tari. J&J are peste 109.900 de angajati care realizeaza produse care acopera o gama variata de servicii, de la ingrijirea copiilor, prim ajutor pana la produse pentru spitale si medicamente cu reteta, produse dermatologice sau care sunt destinate ingrijirii femeilor. Astfel compania opereaza pe piete diferite: farmaceutica, de consum si profesionala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO