Business Internaţional

Katrina ataca increderea consumatorilor

19.09.2005, 18:00 19

Uraganul Katrina a avut efecte devastatoare asupra increderii consumatorilor americani care a atins, in septembrie, cel mai mic nivel din ultimii zece ani, relateaza Financial Times. Indicele calculat de Universitatea din Michigan a scazut de la 89,1, nivel atins in luna august, pana la 76,9 luna aceasta, depasind astfel si cele mai pesimiste previziuni ale economistilor. In acelasi timp, economistii au subliniat volatilitatea datelor inregistrate si au anuntat ca doar in luna octombrie se va putea cuantifica exact impactul exercitat de Katrina asupra increderii consumatorilor. "Valoarea indicelui a fost drastic diminuata si de impactul emotional generat de imaginile devastatoare", a declarat John Stearns, economist-sef in cadrul bancii Bear Stearns. De asemenea, saltul urias inregistrat de pretul petrolului a contribuit negativ la evolutia indicelui. "Ingrijorarea extrema a oamenilor dupa Katrina nu s-a tradus intr-o scadere drastica a cheltuielilor de consum", este de parere Stephen Stanley, economist in cadrul Greenwich Capital. Inflatia ar putea atinge 4,6 procente, comparativ cu nivelul de 3,1 procente. Pentru saptamana aceasta sunt programate

intalniri in cadrul Fed care s-ar putea solda cu o crestere a dobanzii cu 0,25 procente pana la un nivel de 3,75 procente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO