Business Internaţional

Kraft isi propune sa revolutioneze piata cafelei

18.02.2004, 00:00 31



Kraft Foods isi va anunta astazi cea mai importanta lansare de produs de la mijlocul anilor '90, conform Financial Times.



Dupa esecul mai multor lansari recente de produse si o serie de rezultate nesatisfacatoare din punct de vedere al castigurilor, a doua mare companie de produse alimentare din lume are nevoie de o lansare de succes pentru a-si impulsiona castigurile.



Noul produs din domeniul cafelei, ce va fi prezentat in cadrul conferintei organizate de Consumer Analyst Group din New York in Scottsdale, Arizona, este primul anuntat de la promovarea lui Roger Deromedi din pozitia de co-presedinte in cea de unic presedinte in luna decembrie.



Este vorba de o metoda rapida si cu costuri reduse de a obtine acasa o cafea cu un gust apropiat de cel al cafelei produse de automate. Metoda se bazeaza pe un sistem de fierbere la presiuni scazute prin care se amesteca apa cu o cantitate mai mare de cafea.



Kraft este in parteneriat cu un producator de articole casnice al carui nume nu a fost specificat. Acesta va produce aparatele de cafea pentru care Kraft va produce si va comercializa cafea.



Se considera ca acest sistem, dezvoltat de divizia internationala a Kraft ce a fost condusa de Deromedi, are capacitatea de a transforma piata cafelei obtinute in camine, punand bazele unei noi afaceri extrem de profitabile.



Kraft nu este prima companie ce utilizeaza aceasta tehnologie ce functioneaza pe baza unei presiuni scazute. Kraft va trebui sa faca fata competitiei venite din partea marcii Douwe Egberts a companiei Sara Lee si a gigantului olandez in sectorul produselor electronice Philips, ce au introdus impreuna sistemul Senseo in Europa in anul 2000.



Philip spune ca Senseo a constituit una dintre cele mai de succes lansari de produs de pe acest segment al pietei cafelei.



Salton, un producator de aparatura pentru bucatarie din Statele Unite, a lansat de asemenea un aparat de fiert cafea la presiuni joase sub marca Melitta in luna septembrie a anului trecut. Aparatele ce poarta marca Philips si Melitta sunt comercializate la un pret de 60 de dolari.



Kraft intentioneaza sa-si lanseze produsul mai intai in Europa in acest an si mai tarziu in Statele Unite, folosindu-se de marcile sale de cafea Maxwell House si Gevalia.



Analistii speculeaza ca Kraft ar putea forma si alte parteneriate cu marci cum ar fi Starbucks. Kraft distribuie deja aceasta marca de cafea in supermarketurile din Statele Unite.



Numirea lui Roger Deromedi ca singur director executiv al companiei a fost primul pas pe care compania l-a facut in vederea separarii complete de Altria Group. Kraft Foods a mai anuntat, recent, ca va concedia, in urmatorii trei ani, aproape 6.000 de angajati, echivalentul a 6% din forta totala de munca, si va inchide 20 de fabrici din Europa Centrala si Statele Unite. Compania a precizat ca va inchide initial fabricile din Canton (New York), Farmdale (Ohio) si un numar de centre de productie din Europa Centrala. Decizia va atrage costuri de pana la 1,2 miliarde de dolari.



Masurile anuntate au drept scop reducerea costurilor, dupa ce Kraft a incheiat trimestrul al patrulea din 2003 cu rezultate in scadere. Anul trecut, Kraft a anuntat ca a piedut o parte din cota de piata, din cauza preturilor ridicate practicate la o parte din produsele sale, intr-un mediu economic dificil in care cumparatorii s-au obisnuit sa caute preturile mici si discounturile promovate de mega-retailerii precum Wal-Mart.  catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO