Business Internaţional

“Louis Vuitton este un adevarat Microisoft pentru piata articolelor de lux”

15.09.2003, 00:00 44



Grupul francez producator de articole de lux LVMH a anuntat o crestere cu 24% a profitului net pe primul semestru. Aceasta evolutie a fost sustinuta in special de cresterea randamentului inregistrat la divizia de bauturi a grupului, in ciuda dificultatilor cauzate de deprecierea dolarului si de o scadere semnificativa a turismului.



Grupul LVMH, care incorporeaza marci precum Louis Vuitton, Givenchy, Dior si Fendi, a raportat un profit operational de 874 mil. euro, in ciuda scaderii cifrei de afaceri pe primul semestru de la 5,82mld. la 5,24 mld. euro. Vanzarile nete ale companiei -exluzand fluctuatiile valutare - au inregistrat o crestere cu 1%, pe masura ce principalele marci ale grupului au continuat sa-si consolideze cota de piata.



In acelasi timp, profitul net a crescut cu 24%, de la 214 la 265 mil. euro.



Cele mai bune rezultatea s-au inregistrat in cadrul diviziilor de vin si bauturi alcoolice, unde randamentele au urcat la 40%, pe fondul reducerii drastice a cheltuielilor financiare. Cheltuielile cu dobanzile au scazut de asemenea cu 43%, ajungand la 6,5 mld. euro.



Compania cu sediul la Paris, care in ultimile luni a surclasat Gucci, principala rivala de pe piata articolelor de lux, a promis ca va duce in continuare o politica bazata pe o stricta supraveghere a costurilor, corelata cu o crestere tangibila a profitului operational.



Bernard Arnault, presedintele LVMH, a negat sugestiile potrivit carora Louis Vuitton, considerata de foarte multa vreme marca cea mai dinamica a grupului, si-a epuizat posibilitatile de crestere: "Contrar curentului de opinie care s-a format, marcile cu traditie, nu cele mici, au cel mai mare potential de crestere. Louis Vuitton este un adevarat Microsoft pentru piata articolelor de lux. "



Produsele grupului, printre care se pot numara sampania Dom Perignon, parfumurile Dior sau gentile Louis Vuitton, sunt prin natura lor extrem de sensibile la modificarile climatului economic international. Cele mai mari pierderi s-au raportat in cadrul retelei de magazine duty-free a grupului, afectata in special de scaderea puternica a turismului din Asia si de epidemia de SARS de la inceputul anului.



Rezultatele ultimilor luni au generat insa o nota de optimism la nivelul conducerii grupului: " Daca nu mai apar noi tulburari la nivel geopolitic iar Japonia continua sa trimita semnale pozitive, cred ca grupul va reveni la o situatie de normalitate cel tarziu pana la mijlocul anului viitor," a declarat Bernard Arnault.



Resursele obtinute in urma reducerii cheltuielilor administrative s-au indreptat in special spre promovarea principalelor marci ale grupului. In aceasta toamna, celebra cantareata Jennifer Lopez va deveni noua imagine a marcii Louis Vuitton. Din luna ianuarie a acestui an, actiunile grupului au inregistrat o crestere de aproximativ 38 %.
gabriel.taranu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO