Business Internaţional

Lufthansa anunta reduceri drastice de costuri dupa pierderea record din 2003

23.03.2004, 00:00 20



Lufthansa AG, a treia companie aeriana ca marime din Europa, va trebui sa aplice o serie de masuri pentru reducerea costurilor si a tarifelor pentru a putea face fata competitiei acerbe din partea transportatorilor care deja au tarife scazute, informeaza Bloomberg.



"Sunt vulnerabili exact pe sectorul unde transportatorii cu tarife reduse pot ataca" a precizat Klaus Breil, investitor in portofoliul caruia intra si 2 mil. actiuni ale Lufthansa.



Compania germana va raporta, cel mai probabil, o piedere pentru trimestrul al patrulea de 571 mil. euro, comparativ cu profitul de 373 mil. euro obtinut in perioada similara a anului precedent, potrivit datelor preliminare anuntate de Cologne, un transportator aerian german.



Breil a mai mentionat ca o parte din valoarea pierderii respective se datoreaza scaderii de catre Lufthansa a preturilor pentru a putea concura cu Ryanair Holdings Plc si EasyJet Plc, cei mai mari transportatori aerieni care practica tarife reduse din Europa. Breil se asteapta ca Wolfgang Mayrhuber, directorul executiv al companiei, sa discute strategia sa pentru a faca fata concurentei in cadrul unei conferinte de presa anuntata pentru joi, in Frankfurt.



Actiunile Lufthansa au pierdut 11% dupa ce pierderea record inregistrata in 2003 a fost anuntata, comparativ cu o scadere cu 13% a indicelui Bloomberg Europe Airlines, care urmareste evolutia companiilor de transport aerian din Europa.



Anul trecut, Mayrhuber declarase ca intentioneaza sa faca profitabile operatiunile Lufthansa in urmatorii doi ani prin reducerea costurilor cu 1,2 mld. euro, ceea ce reprezinta o scadere cu 20% a cheltuielilor totale. Intre masurile avute in vedere de Mayrhuber se regasea si disponibilizarea a 2.000 persoane pana in 2005. Compania a disponibilizat 3.600 persoane anul trecut, la sfarsitul lunii septembrie, numarul total de angajati fiind de 95.000.



In prezent, Germania a devenit cea mai competitiva piata de calatorii din Europa, zece transportatori cu o flota de peste 60 aeronave si o capacitate totala de 8.000 locuri concurand pe sectorul cu tarife reduse, potrivit lui Alexander Kaiser, consultant la Cell Consulting in Frankfurt.



Lufthansa si-a redus tarifele si a eliminat o serie de restrictii pentru a atrage mai multi clienti, in ciuda acestui lucru pretul unor calatorii pe rute scurte fiind de multe ori triplu comparativ cu cel practicat de competitori.



Analistii considera ca masurile avute in vedere de Lufthansa sunt potrivite, singura problema fiind rapiditatea cu care acestea vor fi aplicate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO