Business Internaţional

Marea Britanie interzice reclamele la tigari

02.08.2005, 18:16 15

Marea Britanie a adoptat o directiva a Uniunii Europene prin care este interzisa reclama la produsele din tutun prin intermediul hainelor, palariilor, umbrelelor de la terase sau al altor bunuri de acest fel, relateaza BBC News.

De asemenea, nu va mai fi permisa difuzarea reclamelor la tigari la radio, pe Internet sau publicarea acestora in presa scrisa.

Aplicarea acestei masuri coincide cu interzicerea de catre UE a sponsorizarii evenimentelor sportive de catre companiile producatoare de tigari.

Aceasta masura a fost propusa in 2003, iar sporturilor ca Formula 1 si snooker, care depind foarte mult de sponsorizarile venite din partea producatorilor de tigari, le-a fost acordat un termen de doi ani pentru a-si gasi alte modalitati de finantare. Astfel, Marele Premiu al Ungariei, care s-a desfasurat duminica, a fost ultima cursa de Formula 1 in care producatorii de tigari si-au putut face publicitate.

De asemenea, Campionatul Mondial de snooker din 2006 va fi primul din ultimii 30 de ani care nu va fi sponsorizat de producatorul britanic de tigari Embassy.

Totusi, ramane incerta soarta transmisiilor televizate a curselor de Formula 1 desfasurate in afara Uniunii, in cadrul carora este permisa reclama la produsele din tutun.

"Problema este ca Formula 1 este foarte populara in toata lumea. Nu se stie inca daca vor fi interzise raliurile care sunt sponsorizate de producatorii de tigari", au declarat reprezentanti ai Ash, o organizatie britanica ce lupta impotriva fumatului.

Departamentul Sanatatii din Marea Britanie estimeaza ca, in urma adoptarii acestei directive, numarul deceselor cauzate de fumat se va reduce cu 2,5%, adica vor fi salvate vietile a aproximativ 3.000 de cetateni britanici anual.

Potrivit unui studiu realizat de Banca Mondiala, datorita interzicerii reclamelor la tigari, numarul fumatorilor din Regatul Unit va scadea cu 7%.

In Marea Britanie, difuzarea pe posturile TV a reclamelor la tigari a fost interzisa la mijlocul anilor ''90, iar reclamele din magazine si de la chioscurile de ziare - in decembrie 1999. angela.placinta@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO