Business Internaţional

Marketingul ”inteligent” a crescut preţul unui medicament folosit de milioane de oameni cu 400% în numai câţiva ani. Compania s-a ascuns în spatele creşterilor mici de preţuri, dar constante

Marketingul ”inteligent” a crescut preţul unui...

Autor: Greta Bogdan

29.09.2015, 12:05 1912

În anul 2007, compania germană Merck KgaA şi producătorul american de medicamente Mylan au încheiat una dintre cele mai de succes tranzacţii din industria farmaceuticelor.

Compania Mylan a cumpărat EpiPen, un medicament aflat pe piaţă de aproape un deceniu, utilizat pentru tratamentul de urgenţă al reacţiilor alergice severe (anafilaxie), cauzate de alergeni de exemplu alimente, medicamente, înţepături sau muşcături de insecte şi alţi alergeni, precum şi reacţii severe induse de exerciţiul fizic sau de cauze necunoscute şi i-a crescut preţul într-un timp relativ scurt, potrivit Wikipedia. 

Managementul companiei Mylan s-a gândit iniţial să cesioneze medicamentul auto-injectabil, care a făcut vânzări de peste 200 de milioane de dolari. Ulterior, Heather Bresch, directorul executiv al companiei Mylan, a venit cu ideea de a se folosi de practicile de marketing “de modă veche” pentru a impulsiona vânzările EpiPen în rândul părinţilor cu copii care suferă de alergii severe, scrie Bloomberg. 

În acest fel s-a extins EpiPen, care vinde hormonul epinefrină într-un termen care a dus la vânzări de peste 1 miliard de dolari pe an, ceea ce îi "zdrobeşte" pe rivalii săi şi reprezintă aproape 40% din cifra de afaceri a companiei Mylan, potrivit unor cercetători. Profitul pe care l-a adus EpiPen a fost de 55% în 2014, faţă de 9%, cât era în 2008, mai afirmă aceştia.

De-a lungul timpului, preţul medicamentului a crescut cu 400% de la aproape 57 de dolari, cu cât a fost tranzacţionat în 2007 de către Mylan.

“Au făcut un lucru extraordinar preluând acest medicament în care nimeni nu a crezut şi pe care l-au tranformat într-un succes real”, a spus Jason Gerberry, un analist al Leerink Partners.

Mylan se află pe locul patru în topul celor mai mari jucători de pe piaţa de generice diin lume, după Teva, Sandoz şi Actavis. În timp ce Sandoz şi Actavis au capacităţi de pro­ducţie în România, Teva şi Mylan nu au facilităţi proprii pe plan local. 

Compania americană se concentrează pe fabricarea medicamentelor generice, însă este cunoscută la nivel mondial pentru acest medicament care a devenit un brand din portofoliul său şi care le face faţă altor giganţi de pe piaţa farmaceuticelor, potrivit WSJ. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO