Business Internaţional

MasterCard: Londra, principalul centru comercial al lumii inaintea New Yorkului

14.06.2007, 19:20 71

Londra este principalul centru comercial al lumii, depasind New Yorkul si Tokio, potrivit unui studiu care evalueaza influenta a 50 de orase in economia globala, realizat de MasterCard, a doua mare companie de carduri de credit la nivel mondial.
Clasat pe ultimul loc intre orasele din vestul Europei, Roma, are aproape acelasi punctaj ca si Budapesta, care a obtinut cel mai bun punctaj intre orasele din Europa de Est, diferenta care este prezenta la toate cele sase criterii de masurare.
Prima editie a clasamentului, pe care MasterCard intentioneaza sa-l publice anual, este realizata pe baza indicelui MasterCard Worldwide Centres of Commerce, ierarhizand orasele in functie de cadrul legislativ si politic, stabilitatea economica, dificultatile in derularea afacerilor, fluxurile financiare, importanta in randul centrelor de afaceri, de cunoastere si informatie. Capitala britanica a obtinut un total de 77, 79 puncte, din 100 posibile, fiind urmata in clasament de New York, cu 73,8 puncte, Tokio, cu 68,09 puncte, Chicago, cu 67,19 puncte, si Hong Kong, cu 62,32 puncte.
Cu un mediu de afaceri flexibil, legaturi financiare puternice la nivel global si un nivel ridicat al comertului international si turismului, Londra se situeaza pe primul loc in Worldwide Centers of Commerce Index, devansand New Yorkul in patru dintre cele sase directii de masurare.
Considerata odata capitala financiara incontestabila a lumii, orasul New York cedeaza Londrei un criteriu de masurare important - cel privind tranzactiile financiare, pentru ca reglementarile pietei financiare din New York afecteaza volumul de tranzactionari.
Scorul obtinut de New York este, de asemenea, influentat de impactul mai putin stabil al economiei Statelor Unite si de volatilitatea mai ridicata a monedei americane.
Pe primele zece pozitii se situeaza patru orase din regiunea Asia-Pacific. Hong Kong, ocupantul locului cinci, a depasit Singapore, plasat pe pozitia a sasea, intrucat are un climat de afaceri mai favorabil, iar volumulu tranzactiilor cu actiuni este superior. Locurile 7-10 au fost ocupate, in ordine, de Frankfurt, Paris si Seul. Cel mai important centru comercial din centrul si estul Europei este Viena, plasat pe pozitia 30, urmat de Budapesta, pe locul 40, Praga, pe 41, Varsovia, pe 49, si Moscova, pe ultimul loc, cu 39,8 puncte.
In Orientul Mijlociu, primul clasat este Dubaiul, pe pozitia 37. Centrul financiar al Chinei, Shanghai, ocupa locul 32, in vreme ce Beijingul se plaseaza pe 46, cu un loc in urma centrului comercial al Indiei, Mumbai.
"Tendinta comertului de a deveni tot mai axat pe informatie si mai putin pe tangibil, a subliniat rolul pe care il au orasele in ziua de astazi, pozitionandu-le ca pe niste centre complexe, care alimenteaza economia globalizata si ofera legaturi prin care comertul global se realizeaza", spune Dr. Yuwa Hedrick-Wong, Economic Advisor, MasterCard Worldwide. "Acest studiu ofera date pretioase privind orasele care formeaza nucleul comertului global, dar si factorii care alimenteaza comertul in fiecare dintre ele."
Finantele si inovarea plaseaza Chicago pe locul doi in Statele Unite, insa la nivel global orasul este al patrulea centru important al comertului global, devansand orasele Hong Kong si Los Angeles. Bursele de marfuri pozitioneaza orasul pe un loc inalt in materie de tranzactii financiare, in timp ce institutiile sale de invatamant ii aduc un punctaj mare in materie de inovatie. Cele mai comode locuri pentru afaceri au reiesit Montreal, Toronto si Vancouver. Un puternic sistem national de sanatate, infrastructura excelenta, trafic redus si acces usor la transportul in comun au facut ca Montreal, Toronto si Vancouver sa fie orasele cele mai atractive pentru afaceri.
Punctul de intrare in Europa pentru afacerile din America de Sud, Madrid este lider financiar. Orasul se situ-eaza pe locul 16 la nivel global si pe locul sase in Europa, cresterile fiind influentate de o piata puternica de obligatiuni, inflatie scazuta si nivel scazut al PIB-ului si al variatiei ratei de schimb.
Puterea economica a orasului Tokio il situeaza in topul regiunii Asia - Pacific. Tokio, liderul regional si numarul trei la nivel global, aduce ca puncte forte indicele Nikkei 225, cel mai mare numar de brevete de inventie din lume si reprezinta al doilea centru de transport aerian dupa Hong Kong.
Climatul puternic de afaceri face ca Dubai sa fie lider in Orientul Mijlociu. Cel mai important nod de transport aerian si de marfa din regiune, Dubai are si un climat de afaceri flexibil, ideal pentru companiile in crestere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO