Business Internaţional

McDonald's influenteaza piata fructelor si legumelor

21.02.2005, 00:00 37



McDonald's a depus eforturi importante pentru a oferi o mancare mai sanatoasa consumatorilor, in incercarea sa de a combate criticile celor care considera mancarea fast food lipsita de orice calitate nutritionala, scrie New York Times.



Compania a introdus o mare varietate de salate de legume care va fi imbogatita in curand cu cele din fructe. Ramane de vazut daca aceste oferte vor schimba imaginea companiei, dar un singur lucru este sigur: asa cum clasicele meniuri au facut din McDonald's cel mai mare cumparator de carne de vaca si cartofi din Statele Unite, noua orientare catre fructe si legume va transforma compania intr-un jucator important pe piata de 80 de miliarde de dolari a vegetalelor.



Unii cred ca McDonald's nu numai ca va influenta volumul, varietatea si preturile fructelor si legumelor, dar si modul in care sunt cultivate.



In prezent, compania cumpara de departe mai multe mere proaspete decat orice restaurant sau fast food. McDonald's se afla printre primii cinci cumparatori de rosii si salata. Boom-ul a fost atat de mare, incat cultivatorii altor produse, precum portocalele sau morcovii, se lupta pentru a atrage atentia companiei. Desi McDonald's ofera salate intr-o forma sau alta de la sfarsitul anilor 1980, este pentru prima data cand s-a concentrat pe vanzarea acestui produs.



Impactul se datoreaza numarului mare de restaurante din Statele Unite pe care le opereaza grupul, 13.700 fata de 7.600 Burger King si 3.300 Arby's.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO