Business Internaţional

McDonald's schimba logo-ul pentru Anglia

20.10.2004, 00:00 34



In efortul de a schimba perceptia consumatorilor englezi despre McDonald's, giantul fast food afirma ca va renunta la logoul binecunoscut, folosind incepand din aceasta saptamana un nou logo: un mare semn de intrebare galben, informeaza Asociatia Americana de Marketing. Campania, care va dura doua saptamani si care se numeste "Change" (schimbare), va contine sloganul 'McDonald's but not as we know it" (McDonald's dar nu asa cum il stim). Desi in Statele Unite vanzarile au crescut cu 42%, cele din Europa sunt nesatisfacatoare. In Anglia, unde vanzarile produselor McDonald's au scazut semnificativ din cauza grijilor legate de obezitate, campania include poze in prim plan cu noile produse sanatoase precum fructe si salate. In Marea Britanie, profitul pentru 2003, din cele 770 de restaurante pe care le detine, a scazut cu 71% pana la valoarea de 24 de milioane de lire sterline (de la 43 de milioane), desi au fost facute si restructurari.



Brosurile in care sunt detaliate noile meniuri vor fi trimise la 17 milioane de gospodarii din Marea Britanie pentru a duce mesajul direct acasa: McDonald's trece de la junk food la stilul de mancare sanatos.



Compania a anuntat recent ca va reduce marimea portiilor din restaurantele sale. Directorul Leo Burnett, agentia care a realizat spotul afirma ca noua campanie publicitara este un "angajament luat de McDonald's ca va schimba perceptiile englezilor legate de marca". Spoturile sunt menite sa arate ca schimbarile sunt importante si marcante, este de parere directorul de marketing al McDonald's, John Hawkes.



Noile meniuri de la Mc'Donald's -care contin salate proaspete si fructe, vin dupa ce filmul Super Size Me, difuzat luna trecuta, a avut mare succes. Lansat cu o luna in urma in Marea Britanie, documentarul arata cat de mult s-a ingrasat regizorul Morgan Spurlock, dupa ce timp de o luna a mancat doar la McDonald's.



Purtatorul de cuvant al companiei a afirmat ca filmul nu a avut nici o legatura cu campania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO