Business Internaţional

Numărul doi de la Renault ar putea pleca după ce cazul de spionaj a luat o turnură spectaculoasă

Numărul doi de la Renault ar putea pleca după ce cazul de spionaj a luat o turnură spectaculoasă

Patrick Pelata, directorul de operaţiuni al Renault, a fost principala figură publică a companiei în scandalul de spionaj, iar acum ar putea plăti scump pentru acest fapt

Autor: Constanta Catalina Apostoiu

06.03.2011, 23:50 17

În cadrul unui interviu acordat cotidianului francez Le Figaro,Patrick Pelata a declarat că este posibil ca Renault să fi fostdoar făcut să creadă că este ţinta unor acţiuni de spionaj.

În urma acestui caz, trei executivi au fost demişi, iar China anegat vehement că ar fi fost destinatarul informaţiilor furate dela compania franceză. Pelata a declarat că "mai multe elemente nefac să ne îndoim" de acest caz.

Situaţia riscă să pună Renault într-o lumină extrem denefavorabilă, spun observatorii, iar la sfârşitul săptămâniitrecute ministrul francez de finanţe Christine Lagarde a intervenitîn cadrul scandalului.

Ea a declarat pentru un post de radio că "ceea ce conteazăastăzi este să se ajungă la adevăr, şi aceasta cât mai repede, iardacă bănuielile sunt nefondate, să se facă dreptate, să fie redatăîncrederea şi plătite daune".

Maşinile electrice, miza cazului de spionaj

Înluna ianuarie, Renault a demis trei executivi şi a depus o plângereconform căreia informaţii privitoare la programul său deconstrucţie de autovehicule electrice au fost transmise către oputere străină.

Deşi nu a fost menţionat numele vreunei ţări, presa franceză aarătat cu degetul către China, însă autorităţile de la Beijing aurespins categoric acuzaţiile.

La finalul săptămânii trecute, după ce presa franceză a citat oserie de surse spunând că anchetatorii nu au găsit niciun fel dedovadă, avocatul Renault a declarat că serviciile secrete fac încontinuare cercetări cu privire la existenţa unor conturi bancareîn Elveţia şi Liechtenstein.

În cadrul interviului, directorul de operaţiuni al Renault adeclarat că grupul are două ipoteze. "Fie ne aflăm în faţa unui cazde spionaj şi un executiv al departamentului de securitate îşiprotejează sursa cu orice preţ, fie Renault este victima unormanipulări, a căror natură nu o cunoaştem, dar care ar puteaconstitui o fraudă. În acest caz, dacă orice fel de îndoieli vor fiîndepărtate, vom propune reinstalarea în funcţie a celor treiexecutivi", a declarat Pelata. În ianuarie, Pelata declara căRenault este "victima unei reţele internaţionale organizate".

Cei trei executivi demişi au negat cu vehemenţă oricenereguli.

Se aruncă în faţa glonţului

În acelaşi timp, Patrick Pelata pare decis să demisioneze pentrua-şi proteja şeful, potrivit agenţiei de presă Thomson Reuters.

Ca director de operaţiuni, Pelata, 55 de ani, a jucat un rolimportant în momentul în care Renault a şocat industria auto înianuarie, când i-a concediat pe cei trei executivi şi a dezvăluitlansarea unei anchete.

În cadrul interviului acordat Le Figaro, Pelata a sugerat faptulcă poziţia sa este ameninţată acum, că există îndoieli cu privirela cazul de spionaj.

Ministrul francez Christine Lagarde a declarat că Renault s-arputea confrunta cu unele consecinţe legate de acest caz, iar Pelataa declarat că acestea vor fi acceptate "până la cel mai înalt nivelal companiei, adică până la mine".

O sursă apropiată producătorului auto a declarat pentru Reuterscă Pelata se va sacrifica probabil pentru a-l proteja pe CarlosGhosn, directorul executiv al companiei.

Sursa citată a declarat că retragerea lui Pelata îi va permitelui Ghosn să rămână la conducerea companiei. Însă este posibil caPelata să nu fie singurul care va cădea. "A coordonat activitatea,însă nu a făcut-o singur", a declarat sursa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO