Signature are un model de business simplu, bazat pe creditare şi depozite, scrie The Wall Street Journal. Printre „admiratorii“ băncii se numără fostul congressman Barney Frank, care s-a alăturat recent boardului, şi renumitul producător de muzică hip-hop Lorenzo, care se descrie un client pe viaţă al Signature. Banca l-a sprijinit pe pro-ducător când acesta era anchetat pentru spălare de bani.
Banca newyorkeză, cu sediul pe celebra Fifth Avenue din Manhattan, are doar câteva sucursale, cele mai multe situate la etajele superioare ale clădirilor-turn de birouri. Acordând credite mai ales afacerilor private şi persoanelor cu oarecare avere din zona metropolitană New York, Signature a crescut în cei 15 ani de viaţă la 30 de miliarde de dolari în active. Banca a ajuns a 50-a ca mărime din SUA. Şi investitorii au descoperit Signature: acţiunile băncii au crescut cu peste 345% în ultimii zece ani, „zdrobind“ declinul de peste 25% al indicelui bursier bancar KBW din aceeaşi perioadă.
Veniturile îi cresc de 23 de trimestre consecutive. Ritmul de creştere al activelor îl depăşeşte pe al oricărei alte bănci americane cu active de peste 20 de miliarde de dolari. Cei mai mulţi concurenţi au un model de business mult mai complicat.
„Banking-ul în sine este o afacere destul de simplă. Iei depozite şi dai cu împrumut. Tipii aştia fac aceasta excepţional de bine“, spune Christopher McGratty, analist la Keefe, Bruyette & Woods.
Joe DePaolo, născut în multiculturalul Bronx, unul din cartierele unde cultura hip-hop a început să prindă rădăcini, îşi conduce banca din biroul modest aflat la etajul opt al unui zgârie-nori din Manhattan. Numele Signature nu apare nicăieri pe faţada clădirii. Stilul de management al lui DePaolo este, de asemenea, cât se poate de simplu: el detestă teleconferinţele şi şedinţele cu personalul şi de aceea preferă să le dea bancherilor mână liberă.
Unul dintre bancheri a explicat că îşi petrece trei zile pe săptămână pe terenul de golf, iar aceasta cu binecuvântarea lui DePaolo. Managerul îşi plăteşte bancherii pe sistemul „ce prinzi, aia mănânci“, ceea ce înseamnă că sunt remuneraţi în funcţie de cât de mult ajută afacerea să crească. Aproape 150 dintre bancherii de top ai Signature îi raportează direct lui DePaolo. „Dacă se simt frustraţi, pot să ţipe la mine. Dacă simt nevoia să pocnească pe cineva, le stau la dispoziţie“, spune DePaolo.
Cele mai recente rezultate financiare sunt solide. Atât depozitele, cât şi creditele au crescut cu peste 32% în 2014. La bănci similare, avansul mediu a fost de 4,6% respectiv 4,2%.
Signature nu pare să fie afectată de dificultăţile concurenţilor. Din contră, a atras clienţi derutaţi şi personal de la aceştia. „Sunt atâtea frământări, schimbări şi atâta haos. Tele-foanele sună non-stop“, spune Eric Howell, unul dintre directorii de top ai Signature.
Instituţia de credit a angajat recent bancheri de la divizia de capital a General Electric, pe care conglomeratul industrial vrea să o vândă. Signature nu-şi face publicitate şi nu sponsorizează evenimente pentru a deveni mai cunoscută, ci se bazează în schimb pe relaţii personale şi pe puterea recomandărilor pentru a atrage clienţi.
DePaolo, 56 de ani, şi John Tamberlane au fondat Signature în 2001 după ce angajatorul lor, Republic National Bank of New York, a fost cumpărat de HSBC Holdings în 1999. Investitorul de private-equity Scott Shay este al treilea fondator.
Compania creşte atât de puternic încât curând s-ar putea lovi de cerinţele legale mai costisitoare cu care se confruntă concurenţii mai mari. Banca se pregăteşte deja să devină în câţiva ani subiect al testelor de stres aplicate de Rezerva Federală. Aceste teste se aplică băncilor cu active mai mari de 50 de miliarde de dolari.
DePaolo spune că Signature va căuta să-şi diversifice portofoliul de afaceri, expus până acum puternic la piaţa imobiliară newyorkeză. Eforturile de diversificare vor împinge banca spre creditare pentru municipalităţi şi pentru cumpărarea de vehicule comerciale.