Business Internaţional

Oraşele devin mai mari, portofelele mai mici, iar timpul oamenilor mult mai preţios. Cum se adaptează Ikea la noile tendinţe urbane: construieşte magazinele fix în inima oraşelor

Oraşele devin mai mari, portofelele mai mici, iar timpul...

Autor: Ştefan Stan

11.04.2018, 12:40 1126

Grupul Ikea, cel mai mare retailer de mobilă la nivel global, se pregăteşte pentru un viitor unde oamenii au mult mai puţine resurse disponibile, atât în portofele, cât şi în oraşe.

Gigantul suedez de mobilă abandonează acum modelul de planificare pentru următorii 5 sau 10 ani, şi adoptă o nouă viziune, pentru doar 3 ani, pentru a putea face faţă cu societatea care se schimbă rapid.

Noua strategia este menită să asigure că Ikea se va adapta la o nouă lume, unde oamenii trăiesc în spaţii mai mici, au ”portofele mai subţiri” şi mai puţin timp, potrivit lui Jesper Brodin, CEO-ul companiei.

Cercetările făcute de Ikea arată că până în 2030, aproximativ 60% din populaţia lumii va trăi în oraşe mari, dublu faţă de procentul din prezent.

Compania este în mijlocul unui proces de transformare, prin care plasează mai multe magazine în centrele oraşelor, pentru a ajunge mai rapid la clienţi. Gigantul a deschis mai bine de 12 mici showroom-uri în oraşe precum Londra sau Paris pentru a se adresa mai bine clienţilor urbani.  

Retailerul suedez IKEA, care are în prezent un singur magazin deschis în România, cel din zona Băneasa din Capitală, avansează cu lucrările de construcţie la cel de-al doilea magazin de mobilă de pe plan local.

Astfel, primii stâlpi ai unităţii din zona Theodor Pallady au fost aşezaţi, iar magazinul prinde contur după ce în toamna anului trecut retailerul a primit autorizaţia de construire.  Magazinul urmează să fie deschis în a doua parte a acestui an, conform celor mai recente date.

De asemenea, Inter Ikea construieşte unul dintre cele mai mari ansambluri rezidenţiale din Bucureşti, de 10.000 de apar­tamente, case şi vile dar şi spaţii de bi­rouri pe terenul de 48 de hectare achizi­ţionat în sectorul 1. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO