Business Internaţional

Patru propoziţii pe care companiile aeriene nu le vor rosti niciodată

Patru propoziţii pe care companiile aeriene nu le vor...

Autor: Octavian Calei

17.12.2013, 17:25 11612

Politica companiilor aeriene de stabilire a preţului zborurilor este orientată spre maximizarea profitului, unele taxe suplimentare nefiind justificate deloc în cheltuielile operatorului, scrie site-ul Yahoo Finance.

1. „Ţi-am vândut locul de două ori”

Călătorii ar trebui să ajungă la aeroport mai devreme pentru a avea destul timp să facă „check in” şi să treacă de securitate. Însă depăşirea acestor etape nu garantează întotdeauna locul în avion. Companiile aeriene obişnuiesc să vândă locuri peste capacitatea unui avion pentru a evita să zboare cu locuri neocupate din cauza unor eventuale anulări de ultimă clipă efectuate de pasageri. Atunci când nu au loc anulări, călătorii care au cumpărat un loc vândut altcuiva rămân blocaţi în aeroport. În cele mai multe cazuri, operatorii aerieni vor returna banii călătorilor rămaşi la sol, vouchere de mâncare şi cazare la hotel.

2. „Pe noi nu ne costă nimic, dar va trebui să plăteşti pentru un loc mai bun”

Înainte, călătorii puteau să stea oriunde în avion fără a plăti în plus. În ultimii ani, multe companii aeriene au început să taxeze pasagerii diferenţiat pentru orice loc. Însă taxa pentru un loc mai bun nu se justifică deloc în costurile companiei, spun criticii, astfel încât acestea se transformă direct în profituri. Preţul plătit pentru un pic mai mult confort poate varia între 9 şi 300 de dolari, în funcţie de companie şi lungimea zborului.

3. „Preţul petrolului nu este doar problema noastră”

Atunci când preţul la petrol creşte, companiile aeriene scumpesc preţul biletelor. În ultimii doi ani, operatorii aerieni au transferat o parte mai mare din scumpirea combustibilului asupra clienţilor. Până acum doi ani, variaţia preţului petrolului era suportată în proporţie de 60-70% asupra preţului călătoriei. În prezent, companiile aeriene din SUA transferă peste 80% din creşterea cotaţiei petrolului asupra pasagerilor.

4. „Fuziunile noastre îţi afectează portofelul”

Fuziunile dintre companiile aeriene locale înregistrează un trend de accelerare. În ultima decadă au avut loc 12 fuziuni, faţă de 6 în decada precedentă, potrivit datelor Airlines for America. Experţii spun că acest număr crescut de achiziţii au ridicat preţul călătoriei cu avionul. Autorităţile din SUA au blocat în această vară fuziunea dintre US Airways şi American Airlines argumentând că tranzacţia va avea ca rezultat creşterea preţurilor pentru pasageri.

„Fuziunea va încuraja companiile aeriene să coopereze, în loc să concureze pe partea de preţuri şi servicii”, a argumentat Departamentul de Justiţie.

În cele din urmă, autorităţile legiuitoare americane au aprobat în noiembrie fuziunea celor doua companii aeriene după ce acestea au fost de acord să renunţe la unele zboruri şi să-şi reducă cota de piaţă.

 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO