Business Internaţional

Peugeot incearca sa-i recucereasca pe europeni cu 40 de modele noi

Peugeot incearca sa-i recucereasca pe europeni cu 40 de modele noi
24.05.2007, 18:05 20

PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto european, intentioneaza sa-si accelereze reducerile de costuri legate de achizitii si lansarile de noi modele pentru a pune capat unei perioade de doi ani de stagnare a vanzarilor si a obtine profituri mai mari, relateaza Bloomberg.
Compania intentioneaza sa lanseze 41 de modele in urmatorii doi ani pentru a ajunge la o cota de 15,5% din piata vest-europeana pana in 2010, a declarat CEO-ul companiei, Christian Streiff.
Asemeni companiei Renault, principalul sau competitor pe piata franceza, Peugeot, cu sediul la Paris, se confrunta cu o cerere in scadere pe piata locala si cu o competitie mai dura venita din partea Toyota Motor si a altor producatori asiatici de automobile, care isi consolideza cota detinuta pe piata europeana. Dupa preluarea conducerii companiei pe 6 februarie, Streiff, in varsta de 52 de ani, si-a acordat 100 de zile pentru a realiza un plan pe termen mediu, iar luna trecuta a cerut eliminarea a 4.800 de locuri de munca din Franta.
"Vom lupta pentru ca 2007 sa fie anul in care vom incepe sa avansam din punctul de vedere al rezultatelor", a declarat Streiff. "In prezent, obiectivul nostru este de a ne majora vanzarile si de a identifica oportunitati de crestere. Toate reducerile de costuri sunt esentiale in aceasta privinta."
Actiunile Peugeot au avansat cu 1,08 euro, sau 1,8%, pana la 62,39 euro. Titlurile producatorului au inregistrat o crestere de 23% in acest an, plasand valoarea grupului la 14,5 mld. euro. Vanzarile Peugeot au reprezentat 13,5% din vanzarile totale de pe piata auto vest-europeana in primele patru luni, in scadere cu 1% comparativ cu anul anterior, conform datelor Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile.
In 2006, cota detinuta de producator in regiune a scazut pana la 13,3% de la 13,7% in 2005. Volkswagen s-a aflat pe prima pozitie din acest punct de vedere, cu 19,9%.
Peugeot estimeaza ca va reduce costurile fixe cu 30% pana in anul 2010, a declarat Streiff. Fostul director al Airbus este asteptat sa ofere detalii suplimentare in legatura cu planurile Peugeot in luna septembrie.
Producatorul auto francez ofera stimulente financiare angajatilor care sunt de acord sa se pensioneze anticipat sau le prezinta oferte din partea altor angajatori in incercarea de a evita disponibilizari in masa. Anul trecut au mai fost eliminate 10.000 de locuri de munca conform unui program pus in aplicare de predecesorul lui Streiff, Jean-Martin Folz.
Reducerea cheltuielilor in cadrul tuturor fabricilor se va dovedi probabil o masura mai eficienta de impulsionare a profitului decat inchiderile de fabrici sau eventuale reduceri masive de locuri de munca.
"Fiecarui director de fabrica i s-a cerut sa ajusteze costurile fixe la productie", a declarat Streiff. "Acest lucru mi se pare mai eficient decat inchiderea de fabrici."
In februarie, Streiff declara ca prioritatea sa va fi obtinerea unei calitati superioare si a unui profit in crestere prin incurajarea "unei obsesii legate de productivitate si profit in intreaga companie". El a declarat de asemenea ca Peugeot va analiza necesitatea inchiderii unei fabrici. Peugeot si-a inchis fabrica din Ryton, Anglia, in luna ianuarie.
"Tinta noastra este sa avem doua marci in top cinci din punctul de vedere al calitatii, serviciilor si produsului pana in 2010", a declarat Streiff.
Vanzarile de automobile si camioane usoare pe piata franceza au inregistrat o scadere de 4,9% in aprilie, pana la 63.978 unitati. Compania a inregistrat pierderi nete de 127 mil. euro in a doua jumatate a anului trecut, comparativ cu un profit net de 348 mil. euro in perioada similara a anului anterior.

Planurile Peugeot
Intentioneaza sa-si accelereze reducerile de costuri legate de achizitii si lansarile de noi modele.
Vrea sa lanseze 41 de modele in urmatorii doi ani pentru a ajunge la o cota de 15,5% din piata
vest-europeana pana in 2010.
Estimeaza ca va reduce costurile fixe cu 30% pana in anul 2010.
Ofera stimulente financiare angajatilor care sunt de acord sa se pensioneze anticipat sau le prezinta oferte din partea altor angajatori in incercarea de a evita disponibilizari in masa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO