Business Internaţional

Piata de retail din Ungaria a scazut 20 de luni consecutiv

24.11.2008, 18:16 15

Vanzarile de pe piata de retail din Ungaria au scazut in septembrie pentru a douazecea luna consecutiv, pe fondul masurilor luate de guvernul de la Budapesta privind limitarea deficitului bugetar care au dus la reducerea consumului odata cu aparitia primelor semne de recesiune in economie, scrie Bloomberg.

Vanzarile de pe piata de profil au inregistrat o scadere anuala cu 1,6%, dupa ce in august s-au redus cu 1,4%, potrivit Oficiului de statistica din Budapesta. Economia Ungariei s-a contractat in trimestrul trei al acestui an, din cauza crizei financiare globale care a afectat profund tara si care a facut-o sa urmeze o tendinta similara cu cea a zonei euro, fiind in pragul de a intra in prima perioada de recesiune din ultimii 15 ani. Produsul Intern Brut al economiei maghiare va scadea cu 1% in 2009, potrivit estimarilor guvernului Ungariei.
Consumatorii din aceasta tara au in prezent si mai putini bani pentru cheltuieli, dupa ce administratia de la Budapesta a decis sa creasca taxele si preturile la utilitati acum doi ani pentru a limita deficitul bugetar, cel mai mare din Uniunea Europeana. Masurile guvernului au redus cresterea economica a tarii la 1,1% anul trecut, minimul ultimilor 14 ani.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO