Business Internaţional

Pierderi pentru Peugeot-Citroen in semestrul doi

08.02.2007, 20:13 12

Grupul francez PSA, format din Peugeot si Citroeen, cel de-al doilea mare constructor de automobile european, a raportat o scadere neasteptata a profitului din cauza reducerii valorii unor active ale companiei si o reducere a vanzarilor datorata in principal preferintelor clientilor pentru modelele de la Volkswagen sau Toyota, scrie Bloomberg.
Pierderea neta inregistrata a fost de 127 milioane de euro in 2006, in comparatie cu profitul de 348 milioane euro inregistrat in aceeasi perioada a anului precedent, a declarat Jean-Hugues Duban, purtatorul de cuvant al companiei. Compania era asteptata sa emita un raport care sa contina un profit net de 269 milioane euro pentru cea de-a doua jumatate a lui 2006 si un profit operational de 474 milioane euro, conform estimarilor a 11 analisti chestionati de Bloomberg.
Christian Streiff, noul CEO al companiei, a declarat ca a format un grup de studiu pentru a elabora o noua strategie pentru urmatorii trei ani prin care profitul sa fie majorat. Streiff, fost director la Airbus, a adaugat ca prioritatea sa este de a imbunatati calitatea, pentru a concura mai bine cu Toyota si cu ceilalti constructori din Asia.
Constructorul francez a inceput introducerea unui program de reducere a costurilor in septembrie 2006, program realizat de fostul CEO al companiei, Jean-Martin Folz. Conform acestui plan, compania a redus numarul angajatilor companiei cu 10.000. "Veniturile au crescut cu 0,9% in a doua jumatate a lui 2006 la 27,5 miliarde euro", a declarat Duban. "Iar pentru intregul an veniturile au crescut cu 0,6%, la 56,6 miliarde euro", a adaugat el.
In 2006, profitul a scazut cu 83% la 176 milioane de euro, sau cu 0,77 euro per actiune, de la 1,03 miliarde de euro sau 4,47 euro per actiune. Profitul operational pentru 2006 a fost de 1,12 miliarde euro, sau 2% din valoarea vanzarilor, au declarat oficialii companiei, de la un profit operational de 1,94 miliarde euro in 2005.
"In acest an Peugeot va lansa un inlocuitor pentru actualul 307", a declarat analistul Stephen Cheetham de la Sanford C. Bernstein din Londra. Vanzarile modelului 307 au scazut cu 14% in 2006, la 447.000 unitati. Peugeot se asteapta ca vanzarile in Europa sa creasca in 2007, odata cu lansarea noilor monovolume Citroen Grand C4 Picasso si C4 Picasso, si a celor doua SUV-uri dezvoltate in colaborare cu Mitsubishi, Peugeot 4007 si Citroen C-Crosser.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO