Business Internaţional

Pierderile de la Airbus trag in jos EADS

28.07.2006, 18:53 10

Conducerea European Aeronautic, Defence & Space (EADS), grup ce detine 80% din Airbus, a declarat ca profitul in al doilea trimestru a scazut cu 9,4% din cauza intarzierilor survenite la furnizarea modelului Airbus A380 si a sumelor alocate pentru investitii in cercetare.
Purtatorul de cuvant Michael Hauger a declarat ca profitul net a scazut la 527 mil. euro, de la 582 mil. euro inregistrat inainte de cresterea cu 14% a dobanzilor si taxelor la Airbus si a investitiilor in cercetare si dezvoltare, scrie Bloomberg.
Tom Enders si Louis Gallois, copresedintii EADS, au declarat ca profitul pe intregul an poate fi in continuare afectat de intarzierile la modelul A380, care au dus la inlaturarea, in luna iunie, a doi directori si la o scadere de 34% a pretului actiunilor EADS. Airbus, care contribuie cu 67% la veniturile EADS, ar putea sa inregistreze mai putine comenzi decat Boeing, pentru prima oara in ultimii sase ani.
"Schimbarile de conducere, intarzierile la noile modele ale Airbus, A350, si intarzierile in livrarea modelelor deja existente, A380, au fost trasaturile principale ale Airbus in prima jumatate a acestui an", a declarat Marc Watton, un analist al bancii BNP Paribas, intr-o informare adresata investitorilor.
"Intrebarea este: va reusi noua echipa de la conducere sa duca la bun sfarsit proiectul A380, fara alte intarzieri?", a adaugat el.
Conducerea companiei, cu sedii in Munchen si Paris, a declarat ca vor fi afectati de lucrul la A350, de costurile suplimentare la modelul A380 si de deprecierea dolarului in fata euro.
Actiunile EADS au scazut ieri cu 1%, pana la 20,91 euro.
Vanzarile Airbus in cel de-al doilea trimestru au crescut cu 10% la 9,9 miliarde de euro, in timp ce vanzarile totale in prima jumatate a anului au crescut cu 19%, la 19 miliarde de euro. Profitul net din prima jumatate a anului a crescut la 1,04 miliarde de euro sau la 1,31 euro pe actiune, de la 992 de milioane de euro sau 1,25 euro pe actiune, inregistrate anul precedent.
Costurile de cercetare si dezvoltare din prima jumatate a anului au crescut cu 20%, la 1,14 miliarde de euro, de la 950 de milioane de euro.
Actiunile EADS au scazut cu 26% pe 14 iunie, dupa ce Airbus a anuntat ca intarzierile de cel putin un an la livrarea modelelor A380 vor reduce castigurile cu 2 miliarde de euro pana in 2010. No?l Forgeard a fost inlocuit de Gallois la EADS din cauza acestor intarzieri si a altor nereguli investigate de autoritatile din Franta si Germania.
EADS este detinut in proportie de 30% de DaimlerChrysler, 15% de statul francez si 7,5% de compania franceza Lagardere. DaimlerChrysler, cu sediul in Stuttgart, Germania, va vinde 7,5% din actiunile pe care le detine in cadrul companiei.
Actiunile Boeing, principalul competitor, au crescut cu 14% acest an. Compania a anuntat primul trimestru de pierderi dupa mai bine de trei ani datorita unor cheltuieli suplimentare inregistrate pentru rezolvarea unui scandal si cele pentru plata unei intarzieri intr-un program al armatei.
Pierderile nete ale celui de-al doilea trimestru au totalizat 160 de milioane de dolari, fata de profitul net din aceeasi perioada a anului trecut, de 566 de milioane de dolari. Vanzarile au crescut cu 2,1% la 15 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO