Business Internaţional

Pietele din Asia si SUA sustin castigurile elvetienilor de la Nestle

24.08.2006, 18:46 22

Conducerea companiei a cheltuit in perioada 2000-2003 peste 17 miliarde de franci pentru a-si consolida pozitia pe pietele cu potential de crestere ridicat.
Compania Nestle, producatorul cafelei instant Nescafe si al batoanelor de ciocolata KitKat, a anuntat o crestere a profitului cu 11% dupa prima jumatate a lui 2006, relateaza Bloomberg. Motoarele acestei cresteri a profitului au fost majorarea pretului produselor comercializate si aprecierea dolarului fata de francul elvetian.
Profitul net al Nestle a urcat la 4,15 mld. franci elvetieni (2,63 mld.euro), fata de 3,73 mld. fraci elvetieni, profitul inregistrat anul trecut. Vanzarile au crescut cu 11%, compania avand o cifra de afaceri de 47,1 mld. franci elvetieni (30 mld. euro).
Directorul executiv al companiei, Peter Brabeck, a declarat ca Nestle a majorat preturile pentru a combate cheltuielile mai mari de productie si ambalat.
In acelasi timp, compania a inregistrat vanzari mai mari in Asia si SUA. Pe aceste piete, intre 2000 si 2003, Brabeck a cheltuit mai mult de 17 mld. dolari (13 mld. euro) pentru achizitionarea unor noi puncte de desfacere, dupa ce pe pietele din Europa vanzarile au scazut.
Vanzarile au crescut cu 6,4%, mai mult decat estimarile companiei de 5-6%. Nestle isi comercializeaza produsele in toata lumea, singura zona pe care nu o acopera fiind Coreea de Nord.
"Dupa ce am obtinut aceste rezultate, sunt increzator ca vanzarile tot mai mari ale unitatilor de alimente si bauturi racoritoare vor aduce profituri exceptionale pana la sfarsitul anului", a declarat Brabeck.
Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare la nivel mondial, obtine aproape jumatate din profitul sau din SUA sau din zone economice influentate de cursul dolarului, ca de exemplu China sau Hong Kong, unde vanzarile le depasesc pe cele din Europa. Valoarea actiunilor companiei Nestle a crescut cu 1,4%, sau 5,75 franci, fiind tranzactionate la bursa din Z?rich cu 408,5 franci. Valoarea actiunilor a crescut cu 16%, fiind a patra mare crestere in indicele celor 14 companii europene producatoare de alimente. Totusi aceasta crestere este mai mica fata de cea inregistrata de rivalul Danone, a carui valoare a crescut cu 20%. Analistii economici din cadrul bancii Credit Suisse sunt de parere ca aceasta crestere a profitului este incurajatoare pentru companie, fiind o dovada a reusitelor Nestle din ultima vreme.
Oficiali din cadrul companiei au declarat ca vanzarile din America au crescut cu 6,9%, iar cele din regiunea Asiei au inregistrat o crestere de 7,6%. Vanzarile din Europa au crescut cu numai 2,5%, acest fapt datorandu-se competitiei dintre companiile producatoare de alimente de pe aceasta piata.
Profitul obtinut din operatiunile din Europa au avut cea mai mare pondere in 2002, cand economia regiunii a inregistrat o revitalizare, directorii companiei fiind de parere ca veniturile din aceasta regiune vor creste in a doua perioada a anului.
Nestle a vandut fabricile din zonele cu economii mai putin productive, cum este exemplul Germaniei, si a inchis sucursalele neprofitabile. Din 1997, compania a inchis 220 de fabrici, pana in 2007 reusind astfel sa economiseasca 1,2 mld. franci elvetieni (760 mil. euro).
Nestle, cel mai mare cumparator de boabe de cafea si cel mai mare producator de apa imbuteliata, si-a imbunatatit castigurile din a doua jumatate a anului cu 12,8% prin negocierea costurilor mai mici pentru achizitionarea materiilor prime. "Suntem acoperiti pana la sfarsitul anului", a spus Brabeck, referindu-se la reusita achizitionarii materiilor prime la preturi mai mici.

Evolutia Nestle

Profitul companiei a crescut cu 11% in primele sase luni ale anului, pana la 4,15 mld. franci elvetieni
Nestle se bucura de cresteri peste asteptari ale vanzarilor din SUA si Asia
Directorul executiv al companiei a cheltuit 17 mld. franci elvetieni pentru achizitionarea unor noi centre de productie
Actiunile companiei au crescut ieri cu 1,4%, fiind tranzactionate la 408,5 franci elvetieni
Nestle este cel mai mare cumparator de cafea
Printre produsele Nestle se afla cafeaua instant Nescafe, batoanele de ciocolata KitKat, inghetata Dreyer si apa plata Perrier

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO